بهره مندی ایران از منافع اقتصادی برجام ضروری است

پکن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با اشاره به اثبات پایبندی تهران به برجام گفت: بهره مندی عادلانه ایران از منافع اقتصادی برجام یک ضرورت است. به گزارش ایرنا، 'مرتضی رحمانی موحد' روز پنجشنبه در آیین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در توکیو، ژاپن را یکی از حامیان برجام برشمرد و گفت: […]

پکن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با اشاره به اثبات پایبندی تهران به برجام گفت: بهره مندی عادلانه ایران از منافع اقتصادی برجام یک ضرورت است.

به گزارش ایرنا، 'مرتضی رحمانی موحد' روز پنجشنبه در آیین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در توکیو، ژاپن را یکی از حامیان برجام برشمرد و گفت: گفت و گو و دیپلماسی بهترین راه برای حل اختلاف میان کشورها است.
وی با اشاره به اهمیت روابط دو کشور تاکید کرد: سیاست خارجی ایران تعامل سازنده با کشورهای منطقه و جهان بر اساس اصل برابری و احترام متقابل است.
سفیر ایران در ژاپن با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک تهران و توکیو، سال ۲۰۱۹ را فرصتی مناسب جهت توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور دانست.
رحمانی موحد با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در ۴۰ سال گذشته، ابراز امیدواری کرد روابط تهران – توکیو بیش از گذشته توسعه یابد.
او در بخش دیگری از سخنانش به نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه و شکست داعش در سوریه و عراق پرداخت.
معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این مراسم ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد در طول مسئولیت خود سفری به تهران داشته باشد.
'کنجی یامادا' تصریح کرد: پس از روی کار آمدن دکتر روحانی، روابط بین دو کشور ارتقا یافته و برای هفتمین بار ملاقات بین 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن و 'حسن روحانی' رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در این مدت نیز وزرای خارجه دو کشور چند بار با یکدیگر ملاقات کرده اند.
او گفت: روابط دو کشور نه تنها در زمینه سیاسی بلکه در زمینه همکاری های بهداشتی، محیط زیست و موارد دیگر نیز توسعه یافته است.
'یاسوتوشی نیشی مورا' معاون دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن و دبیر اول گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن نیز در این مراسم ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از روابط صمیمی دو کشور ابراز خرسندی کرد.
او از ایران به عنوان کشوری متمدن، غنی و قدرتمند نام برد و اظهار امیدواری کرد به عنوان دبیر گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران نقش موثری در ارتقا روابط دو کشور داشته باشد.
آیین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با شرکت جمعی از مقامات عالیرتبه دولت و وزارت خارجه ژاپن، سفرا، دیپلمات ها و وابستگان نظامی سفارتخانه های مقیم، روسا و نمایندگان شرکت های تجاری و بخش های اقتصادی ژاپن، شخصیت های فرهنگی و رسانه ای، اساتید و دانشجویان و تعداد زیادی از ایرانیان مقیم در محل اقامتگاه سفیر در توکیو برگزار شد.
**آساق**۱۹۰۴**
انتهای پیام/