کنعانی:

به زودی اشخاص و نهادهای آمریکایی و کانادایی را تحریم می کنیم

صافی نیوز / سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: به‌زودی اشخاص و نهادهای آمریکایی و کانادایی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت پراکنی تحریم می‌کنیم.

به گزارش صافی به نقل از فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (جمعه) ششم آبان ماه و در پاسخ به سؤال خبرنگاران در زمینه اقدامات مدنظر وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا و کانادا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران براساس مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و‌ سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، بزودی اشخاص و نهادهای آمریکایی و کانادایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران شده، تحت تحریم قرار خواهد داد.

آمریکا و کانادا در پی اغتشاشات اخیر در ایران ضمن صدور بیانیه‌ها و اظهارات مداخله جویانه در چند نوبت اقدام به تحریم اشخاص و نهادهای ایرانی کردند. اتحادیه اروپا و انگلیس نیز تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد که وزارت امور خارجه ایران در واکنش و در اقدامی متقابل در دو‌ هفته اخیر تحریم‌هایی را علیه تعدادی از نها‌دها و اشخاص در انحادبه اروپا و انگلیس اعمال کرد.

انتهای پیام/