بودجه ۹۸ نهادهای فرهنگی و حوزوی معادل سال ۹۷ خواهد بود

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب پیشنهاد این کمیسیون در نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ و افزایش ۱۲۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات فرهنگی خبر داد و گفت: بر این اساس بودجه سال آینده نهادهای فرهنگی و حوزوی معادل سال ۹۷ خواهد بود. به گزارش ایرنا از خانه ملت، احد آزادی خواه در […]

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب پیشنهاد این کمیسیون در نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ و افزایش ۱۲۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات فرهنگی خبر داد و گفت: بر این اساس بودجه سال آینده نهادهای فرهنگی و حوزوی معادل سال ۹۷ خواهد بود.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، احد آزادی خواه در تشریح نشست امروز- دوشنبه- کمیسیون فرهنگی مجلس، عنوان کرد: نشست امروز درخصوص بررسی موضوع بودجه فرهنگی کشور در سال ۹۸ بود که با توجه به کاهش چشمگیر بودجه فرهنگی کشور، کمیسیون قصد داشت که نامه‎ای خطاب به آقایان لاریجانی و تاج گردون در رابطه با کاهش بودجه حوزه فرهنگ تنظیم کند ولی مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، فضا را تلطیف کرد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۹۸ دستگاه‌های فرهنگی به ویژه نهادهای حوزوی با کاهش ۴۰ درصدی اعتبارات مواجه بودند که بر این اساس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ به پیشنهاداتی که در جهت ارتقای بودجه فرهنگی کشور ارائه شد، رأی مثبت داد و در نهایت مصوب کرد که اعتبارات نهادهای حوزوی، تبلیغی و ترویجی معادل سال ۹۷ باشد.
**افزودن رقمی معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات فرهنگی
وی با بیان اینکه با این حساب رقمی معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات فرهنگی اضافه شد، گفت: با این حساب بخش عمده‌‎ای از کاهش بودجه فرهنگی در لایحه بودجه سال آینده جبران خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: در بودجه سال ۹۷ سهم فرهنگ از بودجه کشور فقط ۰.۷ درصد در قیاس با اعتبارات سایر حوزه‌ها بود که این رقم در لایحه بودجه سال ۹۸ به کمتر از نیم درصد کل بودجه کاهش پیدا کرد که با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، سهم بخش فرهنگ از بودجه کل کشور به همان ۰.۷ درصد سال ۹۷ افزایش بازگشت.
سیام*۳۰۶۱*۱۵۳۵
انتهای پیام/