بودجه ۶۱۰ میلیارد ریالی سال ۹۷ شهرداری مراغه تصویب شد

صافی نیوز / شهردار مراغه با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی بودجه این شهرداری نسبت به سال گذشته گفت: بودجه ۶۱۰ میلیارد ریالی سال ۹۷ به تصویب شورای اسلامی این شهر رسید.

به گزارش خبرنگار صافی؛ محمدرضا احمدی چهارشنبه شب در نشست خبری اظهار کرد: ۵۱ درصد از این بودجه در بخش عمرانی و ۴۹ درصد دیگر در بخش جاری شهرداری هزینه می شود.

وی با اشاره به بودجه ۵۶۳ میلیارد ریالی شهرداری مراغه در سالجاری ادامه داد: تا پایان بهمن امسال ۸۲ درصد از این بودجه تحقق یافته و پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به ۸۵ درصد افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: میزان تحقق بودجه سالجاری شهرداری مراغه در مقایسه با سایر شهرداری های استان، قابل توجه بوده و عدم تحقق ها نیز مربوط به بخش های درآمدی بودجه و کاهش درآمدهای حاصل از مجوزهای ساخت و ساز بوده است.

احمدی گفت: سال ۹۲ بیشترین میزان ساخت و سازها با ۵۰۷ هزار مترمربع در شهر مراغه انجام شد و این در حالی است که در سالجاری این میزان به ۱۵۳ هزار مترمربع کاهش یافته و همین امر موجب کاهش درآمدهای شهرداری شده است.

وی با اشاره به طرح های عمرانی سال ۹۷ شهرداری مراغه افزود: اجرای طرح های هدایت و دفع آب های سطحی شهری و بهسازی مسیرهای داخل شهری یکی از مهمترین رویکردهای مجموعه مدیریت شهری در سال آینده است.

وی ادامه داد: ادامه پیاده روسازی در مناطق مختلف شهری، احداث سومین ساختمان آتش نشانی و تجهیز مراکز مختلف این سازمان، محوطه سازی آثار تاریخی، بهسازی حمام تاریخی خواجه نصیر به صورت مشارکتی در قالب ایجاد مجتمع تجاری، رفاهی و ایجاد موزه مردم شناسی در این مکان تاریخی از جمله طرح های سال آینده شهرداری است.

وی اضافه کرد: احداث پارک کوهستان با ۴۰ هکتار مساحت با امکانات و زیرساخت های تفریحی از جمله پیست های موتورسواری، آفرود و دوچرخه سواری کوهستان نیز از طرح های آتی شهرداری در سال ۹۷ است.

شهردار مراغه با اشاره به توزیع متوازن امکانات شهری در مناطق مختلف گفت: ایجاد و احداث زمین های ورزشی در پارک های محلات و ایجاد فرهنگسراهای جدید از جمله طرح های مصوب شهرداری است که در سال آینده اجرا می شود.

احمدی افزود: تکمیل جایگاه سوخت فرودگاه سهند و نیز ایجاد جایگاه سوخت و کارواش در ترمینال مرکزی شهر از جمله طرح های شهرداری در حوزه حمل و نقل شهری شهرداری در سال آتی خواهد بود.

وی با اشاره به طرح های عمرانی در بخش ترافیک شهری مراغه ادامه داد: ایجاد تقاطع غیرهمسطح در میدان گاز و میدان طلوع فجر و برخی مسیرهای پرتردد شهری از جمله طرح های مهم مدیریت شهری در سال آینده است.

شهردار مراغه با اشاره به طرح های انجام شده در سالجاری نیز گفت: تاکنون طرح های مختلف عمرانی در زمینه بهسازی معابر، پیاده روسازی، نوسازی جداول در معابر عمومی، توسعه شبکه آب خام مورد نیاز فضاهای سبز شهری و نوسازی ناوگان خدمات شهری و آتش نشانی انجام شده است.

وی با اشاره به طرح استقبال از بهار شهرداری مراغه افزود: هم اکنون طرح های مختلف در قالب زیباسازی، اجرای فرش های گل، گلکاری و نهال کاری در معابر، میادین و پارک های شهری و نیز نورپردازی ونصب المان های نوری در مبادی ورودی شهر انجام شده است.

وی با اشاره به طرح های در دست اجرای عمران شهری مراغه اضافه کرد: هم اکنون طرح پیاده رو سازی خیابان شهید بهشتی با ۳۰ درصد در حال اجرا بوده و طرح احداث پارک دوم بانوان نیز با ۹۵ درصد پیشرفت در آستانه بهره برداری قرار دارد.