معاونت وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی:

بکارگیری مشمولان غایب توسط صنوف ممنوع است

صافی - معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: بکارگیری مشمولان غایب توسط صنوف ممنوع بوده و در صورت بکارگیری برای بار اول هزینه یکساله یک سرباز حدود ۱۰ میلیون تومان اخذ خواهد شد، جریمه برای بار دوم نیز پرداخت هزینه سالانه سه سرباز است.

سرهنگ ابراهیم امرانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که طرح خرید خدمت سربازی در بودجه سال ۹۸ وجود ندارد، گفت: قانون جریمه مشمولان غایب چهار سال پیش به اجرا گذاشته شده و سال جاری آخرین سال اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که مدت اجرای قانون جریمه مشمولان غایب بالای هشت سال غیبت تنها تا پایان سال جاری بوده، افراد واجد شرایط تا پایان سال جاری فرصت دارند تا از طریق مرتکز پلیس +۱۰ نسبت به خرید خدمت سربازی اقدام کنند.

وی با بیان این‌که جریمه‌ها براساس مدرک تحصیلی و مدت‌زمان غیبت محاسبه می‌شود در واقع هرچقدر میزان غیبت و تحصیلات بالاتر برود میزان جریمه بیشتر خواهد شد، عنوان کرد: تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است؛ به طوری‌که برای متاهلین پنج درصد و به ازای هر فرزند نیز پنج درصد دیگر تخفیف شامل می‌شود.

امرانی با اشاره به عملکرد ۹ ماهه این معاونت اظهار کرد: طی ۹ ماهه سال جاری یک هزار و ۵۰۰ فقره معافیت پزشکی در استان برای واجدین شرایط صادر شده که بیشترین فراوانی شامل بیماری‌های چشم، اعصاب و روان و ارتوپدی است.

وی با بیان این‌که در این مدت برای یک هزار و ۲۰۰ فقره کارت معافیت کفالت صادر شده است، گفت: در این راستا مادران مطلقه و مادرانی که همسرشان فوت کرده‌اند از بالاترین معافیت برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه سال‌جاری در راستای معافیت‌های موارد خاص همانند جانبازی والدین مشمولان، آزادگی و یا حضور در مناطق عملیاتی برای ۴۰۰ فقره درخواست رسیدگی شده که منجر به صدور کارت برای مشمولان شده است.

سرهنگ امرانی با بیان این‌که تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت به ویژه در زمان اربعین یکی از معضلات این معاونت است، افزود: به دلیل ساقط شدن از درجه اعتبار کارت‌های قدیمی، متقاضیان با مشکلاتی مواجه می‌شوند که لازم است افراد دارای پایان خدمات قدیمی هر چه زودتر برای تعویض کارت‌های معافیت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/