رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه:

بیشترین بستری بیماران کرونا در مراغه ۱۶۰ نفر بوده است

صافی نیوز / رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در پیک‌های مختلف بیشترین تعداد بستری در بخش ۱۶۰ بیمار و ۳۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بوده است.

به گزارش صافی، اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ بیمار در بخش بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه بستری هستند و آرامش نسبی را شاهد هستیم.

به گفته وی از ابتدای شیوع کرونا ویروس در شهرستان مراغه ۴۵ هزار آزمایش «پی سی آر» و تست سریع انجام داده‌اند و نتیجه ۳۱ درصد آنها مثبت اعلام شده است.

تنومند افزود: همچنین در مجموع ۸۰۲ بیمار مثبت و مشکوک به کرونا از ابتدای شیوع تا امروز در شهرستان فوت شده‌اند که ۵۴۳ فوتی‌ها با تست مثبت کرونا بوده است.

به گفته رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه این شهرستان در ارائه خدمات و رهگیری بیماری کرونا نسبت به متوسط کشوری در شرایط مطلوبی قرار دارد.

تنومند به آخرین وضعیت واکسناسیون در مراغه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در نوبت اول ۱۳ هزار و ۴۸۰ واکسن و در نوبت دوم ۲ هزار و ۵۲۲ واکسن تزریق شده که در مجموع واکسن تزریق شده بیش از ۱۶ هزار دوز است.

به گفته وی هفته آینده واکسن داخلی و اسپوتنیک به مراغه خواهد رسید.

انتهای پیام/