مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

بیشتر سدهای آذربایجان شرقی ظرفیت خالی برای آبگیری دارند

صافی - مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با تکذیب برخی شایعات مبنی بر پرشدن تمام سدهای استان گفت: بیشتر سدهای آذربایجان شرقی ظرفیت خالی برای آبگیری دارند.

اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان عصر امروز سه شنبه در نشستی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی، آخرین هماهنگی‌های لازم برای کسب آمادگی در مواجهه با پیشامد های احتمالی ناشی از بارندگی‌ها و سیلاب‌ها را انجام دادند.

یوسف غفارزاده مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در این نشست گفت: سد علویان ۲۰ میلیون، سد سهند ۶۳ میلیون، سد نهند ۱۵ میلیون و سد ستارخان ۱۰۰ میلیون مترمکعب فضای خالی برای آبگیری دارند.

غفارزاده با بیان اینکه نگرانی در خصوص پر شدن سدها به جهت بارش‌های بهاری نداریم، گفت: تمام عوامل این مجموعه در آمادگی کامل هستند.

دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه بارش‌ها در جنوب استان بیشتر خواهد بود، گفت: میزان بارش‌ها در شهرستان مرند با ۳۷ میلی‌متر، شبستر ۳۲ میلی‌متر، مراغه ۲۵ میلی‌متر و در دیگر شهرستان‌ها کمتر از ۱۵ میلی‌متر است و در مناطق کوهستانی بارش‌ها به صورت برف و کولاک بوده است.

گفتنی است هم اکنون در بسیاری از مناطق استان بارش باران قطع شده است و با این حال باید رانندگان و مسافران نوروزی سرعت مطمئنه را در جاده‌های آذربایجان شرقی با توجه به لغزندگی احتمالی خودروها رعایت کنند.

انتهای پیام/