بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تست کرونا در ۱۴ روز گذشته

صافی نیوز / در طرح سلامت نوروزی وزارت بهداشت و از ۲۵اسفند ۹۹ تا نهم فروردین ۱۴۰۰ در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار تست PCR و سریع کرونا از سوی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر و همچنین مراقبت‌های بهداشتی در مرزها از افراد و مسافران نوروزی گرفته شده است.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، مجتبی خالدی -سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص خدمات ارائه شده از سوی اورژانس بیمارستانی در طرح سلامت نوروز ۱۴۰۰ گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا نهم فروردین ماه یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۳۷۰ نفر به اورژانس بیمارستانی مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۹۷۶ نفر بیماران سرپایی و ۴۱۸ هزار و ۴۴۴ نفر بیمارانی بودند که نیاز به بستری داشتند. همچنین از این تعداد، ۲۷ هزار و ۶۱۴ نفر در مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی ادامه داد: ۴۹ هزار و ۳۳۲ عمل جراحی اورژانسی و ۸۲ هزار و ۵۰۳ عمل جراحی الکتیو صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۲۱ هزار و ۹۶۰ نفر به علت مشکلات تنفسی مراجعه کرده بودند، گفت:۱۲۱ هزار و ۲۰۳ نفر دچار مشکلات ترومایی، ۶۸ هزار و ۵۵۳ نفر مشکلات قلبی، ۷۲ هزار و ۴۴۲ نفر مشکلات گوارشی و شش هزار و ۳۹۷ نفر دچار سکته مغزی شده بود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص خدمات ارائه شده توسط مرکز مدیریت بیماری های واگیر در نوروز ۱۴۰۰ نیز گفت: در این مدت یک میلیون و ۸۹ هزار و ۹۷۱ تست پی سی‌ آر کرونا و ۳۲۴ هزار و ۹۲۳ تست رپید انجام شده و ۵۵۴ هزار و ۷۵۲ مورد نیز رهگیری شده‌اند.

وی در خصوص مراقبت های بهداشتی صورت گرفته در مرزها نیز اظهار کرد: ۳۸۶ هزار و ۷۷۳ غربالگری و ۱۱۹ هزار و ۶۵۷ تست کرونا در این خصوص انجام شده است. همچنین ۵۴۲ تست مالاریا و ۴۹۴ تست التور انجام شده است.

خالدی همچنین درباره خدمات ارائه شده توسط مرکز سلامت محیط و کار گفت: در این مدت ۴۵۳ هزار و ۲۴۰ مورد بازرسی صورت گرفته است که طی این بازرسی‌ها ۲ هزار و ۸۵۷ مرکز متخلف پلمب، ۴۰۴ هزار و ۸۶۱ مورد مواد غذایی معدوم و تعداد ۱۴ هزار و ۶۸۷ مرکز به مراجع قضایی معرفی شده است.

خالدی افزود: از ۵ هزار و ۹۶۴ مکان اقامتی، ۴ هزار و ۱۶۵ پایانه مسافرتی، ۳۳۵ هزار و ۶۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۹۷ هزار و ۸۷۶ مکان عمومی بازرسی انجام شده است.

انتهای پیام/