بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) افتتاح شد

صافی نیوز / بیمارستان هوشمند حضرت مهدی به عنوان بزرگترین مجموعه درمانی نظام سلامت در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی که سرآمد بیمارستان‌های ایران و منطقه و ابرپروژه‌ای ملی است، امروز چهارشنبه با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، پروژه مهدی کلینیک با نزدیک به ۱۰۰۰ تخت شامل ۵٢٢ تخت بستری عادی، ۲۰۴ تخت بستری ویژه، ۱۱۰ تخت بستری اورژانس و ۴۲ تخت بستری جراحی سرپایی، پروژه بیمارستانی منحصر بفرد تاریخ نظام سلامت کشور است.

این بیمارستان ۱۰۸ هزار متر مربع وسعت دارد و به همین دلیل سرانه فضای فیزیکی هر تخت آن بالاست و بیماران در فضایی باز و مناسب تحت درمان قرار می گیرند.

همچنین برخوردار از پد هلی کوپتر، تجهیزات پیشرفته، روزآمد و فوق مدرن است. بیشترین تعداد تخت ICU و CCU را در بین بیمارستان های کشور دارد، تنها ۱۱۰ تخت اورژانس دارد که این تعداد تخت برای احداث یک بیمارستان کافی است، تعداد۳۸۰ عضو هیأت علمی دارد که تعدد و تنوع رشته های آنها در بین بیمارستان های کشور و منطقه بی نظیر است.

دشوارترین و مهمترین عمل‌های جراحی از قبیل پیوند کبد و جراحی قاعده جمجمه در این بیمارستان به واسطه تجهیزات پیشرفته و پزشکان نخبه و دانشمند قابل انجام است. تنها ۶ ژنراتور دارد که هر یک از این ژنراتورها برای تامین برق یک مجموعه بیمارستانی بزرگ کافی است. بیمارستان از معماری و هتلینگ فوق پیشرفته برخوردار است و خدمات رسانی در آن فناوری پایه و تماماً هوشمند است.

انتهای پیام/