بیکاری و رکود معضل اصلی کشور است

به گزارش صافی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با بیان اینکه دین اسلام، دین محبت به همنوعان است اظهار داشت: علی‌رغم تبلیغ دشمنان علیه اسلام، این دین، دین صفا و صمیمت و دین محبت به انسان‌هاست. وی با بیان اینکه اسلام در […]

به گزارش صافی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با بیان اینکه دین اسلام، دین محبت به همنوعان است اظهار داشت: علی‌رغم تبلیغ دشمنان علیه اسلام، این دین، دین صفا و صمیمت و دین محبت به انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه اسلام در کنار دستورات شرعی به سعی و تلاش برای کسب و کار حلال تأکید کرده است، افزود: همچنین کمک به مستندان و مستضعفین و افرادی که توان کار و تأمین معاش ندارند مورد تأکید اسلام قرار گرفته است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: کمک به نیازمندان در اسلام در مواقعی به صورت تاکیدات الزامی، همچون زکات و خمس و در مواقعی به طور غیرالزامی همچون صدقات مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زکات سبب تزکیه روح می‌شود، ادامه داد: اسلام در مورد صدقات نیز تاکیدات بسیاری داشته چرا که صدقه دادن ۷۰ نوع بلا را از هر دو جهان و همچنین مرگ بد و ناگهانی را از انسان دور می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با بیان اینکه صدقه علاوه بر فواید اخروی فواید دنیوی فراوانی دارد، افزود: بعضی از گرفتاری‌ها توسط صدقه از انسان برطرف می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فضیلت امداد به مستندان و مستضعفان اظهار کرد: بر همین اساس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) به دنبال سازماندهی این انفاق‌ها کمیته امداد را راه‌اندازی کردند.

آیت الله مجتهدشبستری تصریح کرد: البته قبل از پیروزی انقلاب نیز جمعی از اشخاص از سوی امام (ره) مأموریت کمک به دیگران را دریافت کردند تا به خانواده‌های انقلابی مستضعف کمک کنند که این کمیته به طور غیررسمی قبل از انقلاب نیز تشکیل شده بود.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی را طبقه مستضعف به پیروزی رسانده است، ادامه داد: کمیته امداد آثار و برکات فراوانی در جامعه برای توانمندسازی این قشر ارائه داده است.
آیت الله مجتهدشبستری در ادامه به خدمات ارزنده مرحوم عسگراولادی اشاره کرد و گفت: ایشان از مبارزان تراز اول انقلاب بوده و خدمات ارزنده‌ای برای انقلاب اسلامی و کمیته امداد ارائه کرده است.
امام جمعه تبریز با اشاره به وجود گدایان حرفه‌ای و مستمندان قلابی در جامعه تصریح کرد: وجود این افراد در کنار افراد محروم محجوب که به نان شب محتاج هستند، کار امداد به نیازمندان را سخت کرده اما کمیته امداد در اثر آشنایی‌ها، بهتر می‌توانند به مستحقان کمک کنند.
وی به ابتکار جالب و ارزشمند کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال و خودکفایی بعضی از خانواده‌ها به وسیله این کمیته به واسطه اعطای سرمایه اولیه در شرایط فعلی کشور که معضل اصلی بیکاری و رکود است، بسیار ارزشمند است.
امام جمعه تبریز بر انجام کار فرهنگی در کمیته امداد تاکید کرد و گفت: بالاترین خدمت در جامعه، خدمت فرهنگی است چرا که در شرایط جنگ نرم و هجمه‌های بی‌شمار فرهنگی دشمنان قرار گرفته‌ایم  و کار فرهنگی در این شرایط بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/