1:04 1403/02/13
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه:

تابلوی معابر شهری مراغه دو زبانه می شوند

صافی نیوز / نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه گفت: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر فرهنگی و تاریخی مراغه براساس مصوبه کمیسیون نام‌گذاری، تمامی تابلوهای اسامی معابر شهر دو زبانه می‌شوند.
کمیسیون نام گذاری معابر مراغه

به گزارش صافی، ابراهیم خوش رفتار نائب رئیس و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه در جلسه کمیسیون نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی این شهرستان با اعلام این خبر اظهار داشت: براین اساس، این تابلوها در تمامی معابر عمومی دو زبانه انگلیسی و فارسی خواهند شد تا زمینه ساز بهره مندی و استفاده مناسب گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و عمومی این کهن شهر شود.

وی افزود: این اقدام در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی و مناسب سازی معابر عمومی توسط شهرداری مراغه انجام خواهد شد.

خوش رفتار اضافه کرد: همچنین به منظور نام گذاری و بهره مندی هرچه بیشتر و مناسب تر از اسامی متبرک شهدای این شهرستان برای نام گذاری معابر، اسامی این شهدا در قالب بانک اطلاعاتی مدون جمع آوری و تدوین خواهد شد.

وی گفت: در این راستا، تمامی اطلاعات موجود در زمینه نامگذاری اماکن و معابر عمومی شهر مراغه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری جمع آوری خواهد شد تا از اسامی متبرک شهدا برای نامگذاری ها استفاده شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه گفت: براساس ساماندهی اسامی معابر عمومی جدید الاحداث، پس از تصویب نام در شورای نامگذاری و تایید شورای اسلامی شهر، تابلوی مربوط به آن نیز در کمترین زمان ممکن برای سهولت دسترسی در این معابر نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای تکریم شهدای مدافع حرم این شهرستان نیز، دو میدان جدید واقع شده در مسیر بلوار ۳۵ متری رسالت به الغدیر به نام شهید علی کنعانی و شهید امیر لطفی نام گذاری می شود.

خوش رفتار اضافه کرد: پیش از این نیز یکی از معابر شهرک سهند نیز مزین به نام شهید امین کریمی از شهدای مدافع حرم این شهرستان شده بود.

علی سلطان زاده رئیس اداره پست مراغه نیز در جلسه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای شهر گفت: با توجه به تخصیص کدپستی براساس اسامی معابر عمومی، نام گذاری آنها باید تا حد امکان تکراری نباشد.

وی افزود: همچنین نام گذاری معابر عمومی شامل خیابان ها، بلوارها و کوی ها در مناطق شهری براساس کدپستی موجود در پایگاه داده های پست کشور همخوانی و مطابقت داشته و تداخلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

به گزارش صافی، مراغه که به باغ شهر ایران و پایتخت نجوم ایران شهرت دارد جزو ۱۰ شهر تاریخی ایران می‌باشد و سالانه گردشگران خارجی و ایرانی زیادی از مراغه دیدن می‌کنند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}