11:41 1403/02/15

تاسیس دانشگاه فرهنگیان در مراغه نهایی شد

صافی – معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه از نهایی شدن مصوبه تاسیس دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان خبرداد.

جلیل اسلامی روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه خیرساز مسعود رحیمیان اقدم  در گفتگویی : با پیگیری و رایزنی های انجام شده نماینده شهرستان و مسئولان با وزارت آموزش و پرورش، این مصوبه در حال اجرایی شدن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به زودی نیز تفاهم نامه برای ایجاد این دانشگاه و تامین زمین مورد نیاز برای احداث آن منعقد می شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای اولین بار در این شهرستان نخستین کنگره چهره های برتر عرصه تعلیم و تربیت مراغه به مناسب سالروز ایجاد نظام جدید آموزش و پرورش برگزار می شود.

اسلامی با بیان اینکه تجلیل از چهره های شاخص فرهنگی حرکتی برای ارج نهادن به زحمات آنان است گفت: باید از تلاش های فرهنگیان و خیران در توسعه کمی و کیفی عرصه تعلیم و تربیت به شایستگی تجلیل شود.

وی با اشاره به احداث این مدرسه خیرساز گفت: مدرسه ۶ کلاسه مسعود رحیمیان اقدم با حدود ۱.۲ میلیارد تومان هزینه از سوی خانواده رحیمیان اقدم و با مشارکت آموزش و پرورش ساخته شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون این مدرسه با توجه به نیاز شهرک گلشهر به فضای آموزشی به صورت دو شیفته خواهد بود که با بهره برداری از مدرسه خیرساز سلجی، این کمبود و تراکم کلاس های درسی کاسته می شود.

هم اکنون بیش از ۴۶ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

خورشید حیدرزاده
خورشید حیدرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}