تامین علوفه برای دام عشایر در استان فارس

صافی نیوز / مدیر کل امور عشایر فارس به نقل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص تامین علوفه و نهاده های دامی جهت دام عشایر خبر داد.

به گزارش صافی، عبدالحمید کریمی گفت: باتوجه به سیل و بارش های اخیر و از بین رفتن پس چرها و علوفه های دامی عشایر تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است.

وی گفت: باتوجه به شرایط اضطراری سیل و تخریب مراتع و پس چر مزارع عشایر نیاز به تامین علوفه و نهاده های دامی بیشتر برای عشایر می باشد که در این خصوص رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تخصیص خوراک دام یارانه ای برای دامداران روستایی و عشایر در دستور کار قرار داده و توزیع آن با هماهنگی روسای ادارات امرو عشایر شهرستان و جهاد کشاورزی شهرستان می باشد.

مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان اینکه استان فارس بعنوان قطب عشایر است گفت: درصد بالایی از پروتئین مورد نیاز استان توسط عشایر تولید می‌شود و با توجه به اینکه همه مسؤولان در قبال جامعه تولید کننده و مولد عشایر وظیفه حمایتی دارند، برای رفع این مشکل نیازمند به دستورات بالاتر و پیگیر ملی هستیم.

با هماهنگی های انجام شده و مساعدت ریاست سازمان جهاد کشاورزی، مقداری نهاده دامی یارانه ای نیز مختص عشایر فارس در راستای حمایت از این قشر مولد و آسیب پذیر در این شرایط بحران سیل، تخصیص داده شده است و با هماهنگی روسای إدارات أمور عشایر شهرستان و مدیر جهاد کشاورزی توزیع خواهد شد.

وی با پبشنهاد راهکارهایی در این خصوص، ادامه داد: فعلا باید تسهیلات مناسب برای افزایش قدرت خرید پس چر مزارع، به عشایر اختصاص داده شود و یا اینکه اجازه خروج کاه و کلش از استان داده نشود. در ارتباط با تسهیلات مناسب هماهنگی لازم با استاندار محترم انجام شده که به محض تخصیص اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: کشاورزان توجه داشته باشند که استفاده دام عشایر از پس چر مزارع و پراکنده شدن کود حیوانی در مزارع یک چرخه طبیعی برای غنی شدن خاک علاوه بر منبع درآمدی که برای آنان دارد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/