فرماندار مراغه خبر داد:

تاکنون ۲۸ هزار نفر در مراغه غربالگری فشار خون شدند

صافی - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: از آغاز اجرای طرح بسیج ملی فشار خون تاکنون ۲۸ هزار نفر تحت غربالگری فشار خون قرار گرفته اند.

حمید شکری روز دوشنبه در بازدید از نحوه اجرای طرح غربالگری فشارخون افزود: این طرح در دو مرحله اطلاع رسانی (۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد) و عملیاتی (۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه) در حال اجراست.

وی افزود: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا پویش ملی است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رئیس شورای راهبری آن است و به دستور رئیس جمهوری تمام دستگاه ها ملزم به همکاری با آن هستند و دبیری شورا به عهده معاون بهداشت وزارتخانه است.

وی گفت: از همه توان و ظرفیت های موجود شهرستان برای حمایت ویژه از طرح بسیج ملی کنترل فشار خون استفاده می کنیم.

شکری اضافه کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ۵ پایگاه ثابت و ۵ سیار در سطح شهر و همچنین ۷۱ مرکز و خانه بهداشت و ۱۹ مرکز و پایگاه سلامت کنترل فشار خون عموم مردم را برعهده دارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه نیز در این بازدید گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون برای کنترل، شناسایی و سنجش فشارخون به عنوان یکی از عوامل مهم بیماری زا در بین افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی، دیابتی و نیز مادران باردار در حال اجراست.

اصغر تنومند با اشاره به جمعیت بالای مبتلا به فشارخون در کشور و شهرستان مراغه گفت: براساس آمارهای موجود از مجموع حدود ۱۳۷ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان، حدود ۴۰ هزار نفر دچار فشارخون بالا هستند.

وی افزود: متأسفانه در جامعه و کشورمان بسیاری از مبتلایان به فشارخون بالا از بیماری خود اطلاع نداشته و فقط حدود ۳۹ درصد آنان تحت درمان و مصرف دارو هستند.

وی افزود: روزانه به طور متوسط ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مراغه مورد غربالگری فشار خون قرار می‌گیرند.

وی افزود: افراد در مراجعه به پایگاه های سنجش فشار خون، کارت ملی یا شماره ملی خود را به همراه داشته باشند و یا می‌توانند با ورود به سایت salamat.gov.ir با خود اظهاری، فشار خون خود را در این طرح ثبت کنند.

انتهای خبر/