استاندار آذربایجان شرقی:

تبریز کودک خیابانی ندارد/ ضرورت رعایت حقوق کودکان

صافی نیوز - تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز کودک خیابانی ندارد، گفت: این موضوع نتیجه تلاش مسئولان امر و همراهی مردم بوده است.

به گزارش صافی نیوز، اولین مدرسه تابستانی حقوق کودک ظهر امروز سه شنبه با مشارکت شهرداری تبریز و استانداری آذربایجان شرقی با حضور وزیر دادگستری در تبریز آغاز به کار کرد.

محمدرضا پورمحمدی در این مراسم با تاکید بر اینکه حفظ و حراست حقوق کودکان ضروری است، اظهار داشت: نقش خانواده و والدین در تربیت کودکان نیز ضروری است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم دهند تا جامعه در آینده با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کودکان دست و پنجه نرم نکند، ابراز داشت: مدیران و مسئولان در رده‌های مختلف باید خود را مکلف به زدودن جامعه از ناهنجاری‌های اجتماعی بدانند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اولین کلینیک حقوق کودک در تبریز فعال است، ابراز داشت: رعایت حقوق کودکان در این بین ضروری است.

پورمحمدی ادامه داد: پدران و مادران باید تمرکز تربیتی و مراقبتی خود را به کودکان ۱۴ سال به بعد سوق دهند چون در این سنین فرزندان به مواظبت‌های بیشتری نیاز دارند.

این مدرسه امروز در راستای اجرایی شدن مصوبات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر دادگستری در تبریز آغاز به کار کرد.

اصول بنیادین حمایت از کودکان در اسلام و حقوق موضوعه، حمایت از کودکان پناهنده سال، حمایت از کودکان در مقررات جمهوری اسلامی ایران، حمایت از فرزند خوانده و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، خشونت علیه کودکان، دادرسی افتراقی کودکان و نوجوانان، مسئولیت کیفری کودکان، مسئولیت‌ها و وظایف دولت و سازمان‌های مردم نهاد در قبال حقوق کودک مصالح عالیه کودک، تبیین پروتکل مبارزه با فروش فحشاء و هرزه نگاری کودکان و حق بر سلامت کودکان و عوامل مؤثر بر آن از موضوعات اولین مدرسه تابستانی حقوق کودک است.

این مدرسه تابستانی به مدت سه روز با همکاری اداره کل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

انتهای خبر/