تب کریمه کنگو به گیلان رسید

صافی نیوز / سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان از ابتلای شش گیلانی به تب کریمه کنگو خبر داد و گفت: ۲۳ مورد در شش شهرستان مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، اسماعیل نورصالحی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۳ نفر با توجه به علائم اعلام شده مورد بررسی و آزمایش از نظر ابتلا به تب کریمه کنگو قرار گرفتند.

وی موارد بررسی شده را در شهرستان های رودسر، املش، سیاهکل، رشت، رودبار و لنگرود دانست و افزود: ۱۸ نفر در شهرستان رودسر، یک نفر در شهرستان املش، یک نفر در شهرستان سیاهکل، یک نفر در شهرستان رشت، یک نفر در شهرستان رودبار و یک نفر در شهرستان لنگرود بررسی شدند.

این مسئول با بیان اینکه ۱۲ تست منفی و پنج تست تحت بررسی قرار دارد، گفت: نتیجه تست شش نفر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را نشان می دهد.

نورصالحی از خانواده ها خواست حتما از اماکن بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی استان گوشت دام خریداری کنند و گفت: مردم از خرید گوشت دام زنده و مصرف بلافاصله آن خودداری کنند، زیرا گوشت دام حتما باید بعد از کشتار در دمای یخچال نگهداری شود که مورد تایید سازمان دامپزشکی است.

وی همچنین از دامداران و افرادی که دام و گوشت دام ارتباط دارند خواست نکات بهداشتی از جمله پوشیدن دستکش در زمان تماس با دام و گوشت آن و ترشحات خونی را رعایت کنند و یادآور شد: این تب خونریزی دهنده بوده و افرادی که با دام سر و کار دارند باید به علائم توجه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی با بیان اینکه سرایت تب کریمه کنگو به انسان از طریق ترشحات فرد بیمار نیز امکانپذیر است، عنوان کرد: مردم از خرید غذاهای گوشتی جاده ای نیز پرهیز کنند و حتما بعد از خریداری گوشت آن را در یخچال نگه دارند.

انتهای پیام/