تجمع اعتراضی مشتریان برخی خودروسازان مقابل وزارت صنعت

تهران- ایرنا- بیش از یکصد مشتری برخی شرکت های سازنده و واردکننده خودرو امروز (دوشنبه) با برگزاری تجمع اعتراض آمیز مقابل ساختمان اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی مسئولان به مطالبات خود را خواستار شدند. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بیشتر معترضان از مشتریان گروه خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان، کارمانیا، هاوال، ایران خودرو و […]

تهران- ایرنا- بیش از یکصد مشتری برخی شرکت های سازنده و واردکننده خودرو امروز (دوشنبه) با برگزاری تجمع اعتراض آمیز مقابل ساختمان اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی مسئولان به مطالبات خود را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بیشتر معترضان از مشتریان گروه خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان، کارمانیا، هاوال، ایران خودرو و رنو بودند.
مشتریان معترض گروه خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان با در دست داشتن دست نوشته ها و پارچه نوشته هایی به آنچه «عوامفریبی و درغگویی» این شرکت عنوان می کردند، اعتراض داشتند.
آنان به بخش هایی از مصاحبه «فریبرز زارعی» قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش این شرکت، با برخی خبرگزاری ها اشاره می کردند که عنوان کرده بود «در شرایط کنونی که برای ۶ هزار دستگاه خودرو پیش فروش انجام داده ایم تا ۱۰ برابر آن موجودی قطعه داریم و بر این اساس محدودیتی برای تولید یا خدمات پس از فروش وجود ندارد».
یکی از این تجمع کنندگان به خبرنگار ایرنا گفت: پاسخ به اعتماد مردم، عوامفریبی و دروغگویی نیست و مسئولان این شرکت باید در برابر مشتریان پاسخگو باشند، زیرا ما با خواندن چنین مطالبی و اطمینان به شرکت اقدام به خیرد کردیم.
وی که خواست نامی از او در گزارش عنوان نشود، افزود: صنعت خودرو آذربایجان مجوز پیش فروش فقط هزار دستگاه خودرو را دارد اما نسبت به پیش فروش ۶ هزار دستگاه اقدام کرده که خلاف مقررات است.
یکی دیگر از مشتریان معترض این گروه خودروسازی به ایرنا گفت: مبلغ ۵۰ میلیون تومان از تک تک مشتریان در پیش فروش اخذ شد و قرار بود تا فروش ها به صورت قیمت قطعی و تحویل خودروها ۱۰۰ تا ۱۴۰ روزه باشد که مصادف با پایان آذرماه می شد، اما تاکنون دعوتنامه ای برای هیچیک از مشتریان ارسال نشده است.
وی ادامه داد: این روزها نمایندگان شرکت در تماس با مشتریان، زمان تحویل خودروها را تا هشت ماه دیگر عنوان می کنند.
دیگر معترض حاضر در این تجمع نیز اعلام کرد: قرار بود خودروهای این شرکت با تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی و با قیمت نهایی ۸۸ میلیون تومانی تحویل مشتریان شود اما قیمت این خودرو اکنون در بازار به ۱۹۰ میلیون تومان رسیده است.
وی می گفت: هیچ تضمینی نیست وعده مدیران این شرکت برای تحویل خودروها در هشت ماه آینده عملی شود و از وزیر صنعت انتظار داریم در زمینه فروش خودرو برخلاف مجوز این وزارتخانه و همچنین تضمین تحویل خودروها ورود کند.
به گزارش ایرنا، شنبه این هفته (سیزدهم بهمن ماه) نیز بیش از یکصد نفر از مشتریان ایران خودرو در قبال ناعدالتی در صدور دعوتنامه خودرو پژو ۲۰۷ صندوق دار اتوماتیک مقابل وزارت صنعت تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.
اقتصام*۳۰۶۵*۱۹۶۱*
انتهای پیام/