18:56 1403/02/13
عصر هشتم ماه محرم؛

تجمع عظیم عزاداران حسینی در ارومیه برگزار شد

صافی نیوز – ارومیه- همزمان با هشتم ماه محرم تجمع عظیم عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» در خیابان امام خمینی (ره) ارومیه برگزار ‌شد.

به گزارش صافی نیوز، در این تجمع عظیم مردم عزادار و مومن ارومیه که به یاد شهدای دشت کریلا برگزار شد علاوه بر اقشار مختلف مردمی و روحانیان، جمعی از مسئولان دولتی از جمله نماینده عالی دولت و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی حضور یافتند.

شیفتگان امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در مسیر میدان ولایت فقیه تا میدان انقلاب ارومیه با سر دادن ندای لبیک یا حسین(ع) عشق و ارادت خود را به سرور  و سالار شهیدان نشان دادند و ثابت کردند که با گذشت بیش از هزار و ۴۰۰سال از واقعه عاشورا، پیام بزرگ این قیام خونین را درک کرده و در مسیر آزادگی گام بر می دارند.

عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در قالب این آیین عزاداری در میدان انقلاب ارومیه به مرثیه‌سرایی پرداختند و دل سوختگان از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد ضمن سینه‌زنی در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

عاشقان امام حسین(ع) در این آیین عزاداری که به صورت متمرکز و در قالب عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)»  برگزار شد، با در دست داشتن علم‌های سیاه منقش به نام اباعبدالله حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) عزاداری کردند.

نوای لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا ابوالفضل (ع)، لبیک یا علی(ع) و لبیک یا زهرا(س) مردم مومن و موحد این شهرستان رنگ و بوی معنوی خاصی به این خطه بخشیده بود.

مردم آذربایجان‌غربی نظیر دیگر استان‌های کشور، همه ساله در دهه نخست ماه محرم عزاداری‌های حسینی را برگزار می‌کنند و این عزاداری‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود می‌رسد.

سخنرانان هر ساله در تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع) که با شور و شعور خاصی برگزار می شود، فلسفه و پیام بزرگ قیام خونین عاشورا را تبیین و مداحان در خصوص رشادت ها و مظلومیت های شهدای کربلا نوحه‌سرایی می‌کنند.

امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم محرم) سال ۶۱ هجری قمری به دست سپاهیان یزید به سرکردگی عمر بن سعد، مظلومانه به شهادت رسیدند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}