رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها:

تجهیزات شهرداری ها به لرستان و خوزستان ارسال می شوند

صافی - رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، از هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری های کشور به منظور اعزام ماشین آلات و تجهیزات تخصصی برای امدادرسانی به سیل زدگان استان لرستان و شهر خرم آباد و استان خوزستان خبر داد.

مهدی جمالی نژاد افزود: پس از ابلاغ دستور معاون اول رئیس جمهوری توسط وزیر کشور مبنی بر بسیج امکانات شهرداری‌های کشور در مسیر کمک به مناطق سیل زده، بلافاصله و در کوتاهترین زمان هماهنگی لازم با شهرداری هایی که در سیل اخیر از کمترین میزان حادثه برخوردار بودند، به منظور ارسال ماشین آلات و تجهیزات تخصصی آنها به مناطق سیل زده استان لرستان صورت گفت.

وی افزود: ۱۰ دستگاه ماشین آتش نشانی، پنج دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه لودر، ۲۰ دستگاه پمپ کف کش، ۶ دستگاه وانت دو کابین و ۲ تانکر به همراه قایق و لباس غواصی و ۷۰ نفر نیروی انسانی زبده و ۵۰ نفر از نیروهای هلال احمر به همراه تجهیزات مربوطه در حال حرکت از طرف شهرداری اصفهان به طرف استان لرستان هستند.

جمالی نژاد افزود: علاوه بر تجهیزات فوق، چهار دستگاه ماشین آتش نشانی، ۴۰ دستگاه پمپ کف کش به همراه تعدادی از نیروهای متخصص سازمان های آتش نشانی تعدادی از شهرداری های استان اصفهان که کمترین مسافت را با مناطق سیل زده استان لرستان دارند، هم در حال عزیمت به استان لرستان هستند و سرپرستی تیم تجهیزات اعزامی توسط شهردار اصفهان صورت می گیرد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین از ارسال ۵ دستگاه پمپ بزرگ، ۲ دستگاه لودر، ۵ دستگاه کامیون، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه قایق، ۲ دستگاه ماشین آتش نشانی و یک جرثقیل ۵۰ تن از استان مرکزی به استان لرستان خبر داد.

وی افزود: از استان یزد نیز هفت دستگاه پمپ در حال بارگیری برای ارسال به استان لرستان است.

جمالی نژاد با توجه به وضعیت ویژه استان خوزستان و لزوم تقویت بیشتر تجهیزات برای مقابله به موقع با حوادث احتمالی اعلام کرد: ۱۴ دستگاه کمپرسی به همراه ۴ دستگاه لودر و ۲ دستگاه بیل مکانیکی تحویل استانداری خوزستان خواهد شد.

در روز دوشنبه ۱۲ فروردین حسب اعلام ستاد مدیریت بحران استان گلستان، ۲ دستگاه بیل مکانیکی دیگر از شهرداری مشهد به آن استان اعزام شد و پیش از این نیز بیش از ۱۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی و تجهیزات تخصصی نظیر خودرو سبک و سنگین آتش نشانی، انواع پمپ، بیل مکانیکی، بیل زنجیری، لودر کمپرسی، کمرشکن و … به همراه تیم های تخصصی آتش نشانی از شهرداریهای استان های تهران، البرز، سمنان، قزوین و خراسان رضوی به مناطق سیل زده استان های گلستان و خراسان شمالی اعزام شده بود.

انتهای پیام/