امیر دادرس در جمع خبرنگاران:

تجهیزات نیروهای مسلح متناسب با تهدیدات پیش‌بینی شده‌ است

صافی نیوز - جانشین فرمانده کل ارتش گفت: همه بدانند که تجهیزات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران متناسب با تهدیدات پیش‌بینی شده‌اند و اثرگذاری لازم را خواهند داشت.

به گزارش صافی نیوز، امیر محمد حسین دادرس در حاشیه اختتامیه دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که امروز (چهارشنبه) در پادگان جوادالائمه نزاجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای توانمندی‌های بی‌مانندی شده است و در همه عرصه‌ها متناسب با نیاز خود آماده شده‌ایم.

وی با بیان اینکه به واسطه داشتن نیروی انسانی با ارزش و توانمند ما امروز از تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار هستیم، عنوان کرد: خیلی از تجهیزات را در مانورها ارائه می‌کنیم که این امر موجب قوت قلب ملت ما می‌شود و پیام آور صلح در منطقه است البته خیلی از تجهیزات ما نیازی نیست که ارائه شوند.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: همه بدانند که تجهیزات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران متناسب با تهدیدات پیش‌بینی شده‌اند و اثرگذاری لازم را خواهند داشت.

امیر دادرس گفت: خیلی خوشحالم که امروز تحریم‌های موجود ما را مجبور کرده است که در وضعیتی قرار بگیریم که نیروی انسانی و بنیه خودمان را بیشتر از گذشته باور کنیم و آن را به صحنه بیاوریم.

وی با بیان اینکه ما امروز در مرزهای خودمان توانسته‌ایم با توانمندی بالا و به کارگیری تجهیزات، امنیت را تامین کنیم، گفت: در مرزها حاشیه الکترونیکی ایجاد کرده‌ایم و از این طریق خطاهای انسانی در پایش‌ها و محاسبات را از بین برده‌ایم. امروز با استفاده از توانمندی‌های الکترونیکی ساخت داخل کشور، کل مرز حتی عبور و مرورهای جزئی را تحت نظر داریم و آنها را رصد می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: امروز روابط ما با همسایگان‌مان بسیار خوب است و نسبت به گذشته کمترین نگرانی را در مرزها داریم.

امیر دادرس با بیان اینکه در زمینه پهپاد و کوادکوپتر سعی کرده‌ایم از دشمنان‌مان پیشی بگیریم و هیچ چیز از آنان کمتر نداشته باشیم، گفت: در عرصه پهپادی توانمندی‌های بزرگی از لحاظ کیفیت و کمیت داریم و هر موقع که لازم باشد برای امنیت‌آفرینی هم برای خودمان هم برای منطقه به صحنه می‌آیند.

وی با بیان اینکه پهپادهای جمهوری اسلامی ایران پیام‌آور صلح و ثبات و امنیت برای منطقه غرب آسیا هستند، گفت: منطقه ما هیچ نیازی به حضور نیروهای بیگانه ندارد.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان با بیان اینکه مدتی است که بخشی از رزمایش‌های ما با توجه به تجهیزاتی که در آنها استفاده می شوند آشکار نمی شوند و ما در این بستر بیشتر به اهداف خود می‌رسیم، گفت: اعتقاد داریم که قدرت واقعی‌ آن قدرتی است که پنهان است اما حساب شده و متناسب با نیازها تنظیم شده است.

انتهای خبر/