تحولات سوریه؛ محور گفتگوی هیات بلند پایه روس با جابری انصاری

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سرگی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه و هیات همراه با دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سرگی ورشنین معاون وزیر خارجه […]

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سرگی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه و هیات همراه با دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سرگی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه و هیات همراه عصر امروز شنبه سیزدهم بهمن ۱۳۹۷ در مقر وزارت امور خارجه در تهران با حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار و گفتگوی سه ساعته که با ضیافت میزبان به افتخار هیات روس پایان یافت، آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و موانع فراروی تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور از جمله در زمینه نهایی سازی فهرست نمایندگان جامعه مدنی در این کمیته، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین در این گفتگوها درباره دستور کار و پیش نویس بیانیه پایانی نشست آتی سران آستانه در سوچی (۲۵ بهمن ۱۳۹۷| ۱۴ فوریه ۲۰۱۹) نیز تبادل نظر کردند.

جابری انصاری و ورشنین همچنین در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن و روند اجرای توافقات استکهلم و موانع فراروی آن گفتگو و رایزنی کردند.

انتهای پیام/