تحول اساسی در شاخص های بهداشت و درمان طی ۴۰ سال انقلاب

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تحول در حوزه بهداشت و درمان را از ثمرات عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی خواند. یعقوب شیویاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دستاورد های ۴۰ سال اخیر انقلاب گفت: پس از انقلاب در همه حوزه‌های سلامت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاهد تحولات اساسی بودیم. نماینده مردم […]

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تحول در حوزه بهداشت و درمان را از ثمرات عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی خواند.

یعقوب شیویاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دستاورد های ۴۰ سال اخیر انقلاب گفت: پس از انقلاب در همه حوزه‌های سلامت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاهد تحولات اساسی بودیم.

نماینده مردم میانه در مجلس ادامه داد: قبل از انقلاب پزشکان پاکستانی و هندی در مراکز درمانی کشور فعالیت می کردند اما امروز از همه منطقه مردم برای درمان به کشور ایران سفر می کنند و بهترین متخصصان در دانشگاه های کشور آموزش می بینند و در شهرها و روستاهای کشور به مسائل درمانی و بهداشتی مردم رسیدگی می نمایند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعد از انقلاب بسیاری از تجهیزات بیمارستانی در داخل کشور تولید می شود و تعداد زیادی بیمارستان در شهرهای مختلف کشور تاسیس شده که بهترین پزشکان دنیا در آن فعالیت می کنند.

شیویاری گفت: تاسیس خانه بهداشت پس از انقلاب در سطح روستاها به میزان زیادی سطح بهداشت و سلامتی روستاییان را افزایش داده است.

وی ادامه داد: پس از انقلاب تحولات اساسی در دانش پزشکی ایران در زمینه سلول های بنیادی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی رخ داده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: قبل از انقلاب کمتر از ۱۰ درصد داروهای مصرفی کشور در داخل تولید می شد و امروز بیش از ۹۵ درصد داروهای مصرفی کشور در داخل تولید می شود.

شیویاری گفت: سن امید به زندگی قبل از پیروزی انقلا زیر ۶۰ سال بود و امروز به بیش از ۷۵ سال افزایش یافته است که نشان دهنده ارتقای شاخص های سلامت و فرهنگ بهداشت و درمان کشور است.

انتهای پیام/