وزیر امور خارجه:

تداوم حضور ایران در برجام آمریکا را منزوی کرد/ هر ۳ ماه یکبار گزارش اجرایی توافق هسته ای را به مجلس می دهیم

صافی - وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: از نظر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن همه شرایط بهترین انتخاب را در مورد برجام انجام داد.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف در پاسخ به سوال نماینده مردم قائمشهر مبنی بر علت عدم اجرای کامل شرایط مطروحه ۹ گانه از سوی مقام معظم رهبری در مورد برجام گفت: طبق نامه رهبری هیئتی به نام هیئت نظارت که مسئول رسیدگی به مفاد نامه ایشان بود، تشکیل شد و وزارت امور خارجه گزارش خود را مرتبا به این هیئت ارائه داد و هیئت بر اساس مصالح کشور تصمیم می‌گیرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: کاری که وزارت خارجه و جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند این است که در نامه‌های متعددی از ابتدای اجرای برجام تاکنون موارد نقض عهدنامه توسط اعضای برجام و آمریکا را به اطلاع طرف مقابل رسانده است و اقداماتی که باید انجام می‌شد توسط هیئت نظارت تصویب و انجام شده است.

ظریف تصریح کرد: ما به صورت مرتب هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد در مورد برجام را به مجلس ارائه می‌دهیم و مجلس این گزارش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن همه شرایط بهترین انتخاب را انجام دادیم و این انتخاب امروز آمریکا را در شرایط بغرنجی قرار داده است که هر اقدامی را انجام می‌دهد که از این منزوی شدن خارج شود.