تراکنش های ثبت شده در کارتخوان ها، ملاک تخصیص سهمیه آرد نانوایی ها

صافی نیوز / مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تراکنش‌های ثبت شده در کارتخوان‌های ویژه فروش نان در نانوایی‌ها، ملاک تخصیص سهمیه آرد نانوایی‌ها خواهد بود و هر واحد خبازی باید متناسب با سهمیه آرد دریافتی تراکنش‌های فروش نان داشته باشد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، محمد نژادزاده اظهار کرد: مقرر شده که کارتخوان‌های جدید توسط بانک سپه برای تمامی نانوایی‌های استان نصب شود که این کار در حال انجام است و در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد نانوایی‌های استان به دستگاه‌های کارتخوان‌های جدید مجهز شده‌اند و بقیه نانوایی‌ها نیز مکلف به نصب این دستگاه‌های جدید هستند.

وی بیان کرد: تصمیم‌گیری در زمینه تخصیص سهمیه آرد نانوایی‌ها بر اساس میزان تراکنش‌های ثبت شده در کارتخوان ویژه فروش نان انجام می‌شود. قبلا برای هر واحد نانوایی، تعدادی کیسه‌ آرد در قالب سهمیه آرد به صورت ماهانه در نظر گرفته می‌شد اما در حال حاضر سهمیه‌ها براساس تراکنش‌ دستگاه‌های کارتخوان فروش نان که توسط واحد خبازی در این سامانه‌ها به ثبت رسیده است، تخصیص پیدا می‌کند.

نژادزاده تصریح کرد: اگر یک واحد نانوایی میزان فروشی که در این سامانه ثبت کرده، معادل میزان سهمیه دریافتی آن نباشد، سهمیه آن کاهش پیدا می‌کند. قیمت نان و تعداد نان تولیدی از هر کیسه آرد مشخص است و فعالیت واحدهای نانوایی براین اساس مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. این تجزیه و تحلیل ملاک تصمیم‌گیری برای سهمیه آرد هر واحد خبازی است.

وی افزود: تصمیم‌گیری در خصوص سهمیه آرد توسط فرد نیست و تصمیم‌گیری توسط نتایج سامانه‌های کارتخوان به صورت اتوماتیک اتفاق می‌افتد. یعنی اگر یک واحد خبازی، فروش نان به اندازه کافی در این سامانه ثبت نکرده باشد به طور اتوماتیک سهمیه آن نیز تقلیل پیدا می‌کند. در این راستا ما از همه واحدهای نانوایی تقاضا می‌کنیم که فروش نان خود را از طریق سامانه کارتخوان‌های جدید انجام دهند.

نژادزاده بیان کرد: این کارتخوان‌ها، یک سامانه آنلاین و برخط دارند که به طور مستمر نانوایی‌ها را مورد پایش و رصد قرار می‌دهند. آن چیزی که مورد پایش و رصد قرار می‌گیرد، تعداد تراکنش‌هایی است که باید منطقی و معادل سهمیه آرد دریافتی آن واحد خبازی باشد. همچنین در این زمینه، تراکنش‌های غیرمتعارف یعنی مبالغی که متناسب با فروش نان نیست، مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی افزود: اگر در سامانه تراکنش‌های تکراری توسط یک کارت ثبت شود، این تراکنش‌ها غیرمتعارف محسوب می‌شوند. از دیگر موارد این تراکنش‌ها، تراکنش در ساعات غیر پخت نان در نانوایی است. بر اساس گزارشاتی که از اول مردادماه داشتیم، ۸ واحد خبازی بین ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح دارای تراکنش بودند. واحدهای دارای تراکنش‌های غیر متعارف برای اولین بار تذکر شفاهی می‌گیرند و در صورت تکرار نسبت به کسر سهمیه آن واحد خبازی اقدام و پرونده تخلف نیز برای وی ثبت می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: سامانه کارتخوان ویژه فروش نان، سامانه دقیقی است که این دستگاه‌ها توسط بانک سپه و سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل غله و بازرگانی، معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل بازرسی استانداری و اداره کل انفورماتیک استانداری مورد نظارت و رصد قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/