امام جمعه مراغه:

ترویج بی حجابی در کشور ما از اهداف دشمنان است

صافی - عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: دشمن به خوبی می داند که راه مقابله با انقلاب اسلامی، تحریم و اخلال در قیمت ارز نیست بلکه آسانترین راه ترویج بی حجابی و سست کردن بنیان خانواده است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: موضوع حجاب در برخی از کشورهای اروپایی مانند ترکیه از کشور ما مناسب تر و بیشتر رعایت می شود.

وی اضافه کرد: حجاب یک اصل مسلم اسلامی و قرآنی است و باید مردان و زنان از آن به عنوان یک رکن اسلامی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه کشف حجاب، توطئه رضاشاه و حکومت پهلوی برای مبارزه با اسلام بود، یادآوری کرد: حجاب ریشه در فرهنگ اسلامی و دینی ما دارد و دستگاه های فرهنگی باید نسبت به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تدبیر لازم را داشته باشند.

آیت الله پورمحمدی تاکید کرد: مراغه شهری حسینی و ولایت مدار است و نباید شاهد رشد بی حجابی و بی بندوباری در این شهر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مهمانی های مختلط شبانه در این شهر حسینی در چند ماه گذشته ناراحت کننده و تاسف بار بود که با ورود به موقع دادستانی، دادگستری و نیروی انتظامی با آن ها برخورد شد.

وی گفت: در آستانه کشف حجاب رضاخانی باید ریشه فساد در کشور قطع و نابود شود.

وی ادامه داد: ما برای دفاع از ارزش ها و اعتقادات دینی و معنوی خود در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن باید به سلاح بصیرت، علم و دانش مجهز شویم.

وی با اشاره به اینکه چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد که وضعیت حجاب در برخی از شهرها و مناطق تاسف بار است، گفت: دشمن برای تضعیف ارزشهای معنوی و دینی از جمله عفاف و حجاب برنامه ریزی کرده و باید هوشیار باشیم.

آیت الله پورمحمدی به مقام و منزلت شهدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهدا برای کسب مقام و منصب به جبهه نرفتند بلکه برای احیای دین و تحقق آرمان های اسلام قدم در این راه پرفراز و نشیب گذاشتند.

وی ادامه داد: ما مدیون شهدا هستیم و باید با حفظ و صیانت از ارزش های دینی و جاری و ساری کردن آن در جامعه ادامه دهنده راه آنان باشیم.

انتهای پیام/