ترکیه ۲۵۰۰ تروریست به حلب سوریه انتقال داد

صافی نیوز / یک منبع میدانی سوری خبر داد که ترکیه در راستای ادامه تحرکات خود در شمال سوریه، بیش از 2500 تروریست به «اعزاز» منتقل کرد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، یک منبع میدانی سوری از تحرکات جدید نظامیان ترکیه در شمال این کشور خبر داد که حکایت از آماده شدن این کشور برای آغاز یک تجاوز جدید به خاک سوریه است.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای ترکیه نفربر و کاروانهایی از خودروهای مجهز به دوشکا و شمار زیادی نیرو به شهر «اعزاز» در استان حلب اعزام کرده است.

به گفته این منبع، ترکیه همچنین تروریستهایی را از شهر عفرین در شمال حلب و چند منطقه اطراف آن به اعزاز منتقل کرده است. این تروریستها وابسته به گروه «لواء عاصفه الشمال» هستند.

این منبع خبر داد که تعداد تروریستهایی منتقل شده به اعزاز بیش از ۲۵۰۰ تروریست برآورد شده است. این برای نخستین بار نیست که ترکیه مزدور و تجهیزات نظامی به اعزاز فرستاده است.

به گفته این منبع، جبهه عملیاتی که ترکیه به آن نیرو اعزام می‌کند، از شهرک «کفر خاشر» و «کلجبرین»، تا «مارع»، «اعزاز»، «مریمین» و «جلبل» امتداد دارد.

این منبع تأکید کرد که ارتش سوریه، در حال تجهیز مواضع و تقویت نیروهای خود در این منطقه است و در صورتی که حمله‌ای از سوی ترکیه صورت گیرد، با آن مقابله خواهد کرد.

این در حالی است که از چندی پیش، ترکیه مجددا به بهانه مبارزه به حزب کارگران کردستان، تهدید کرده است که عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد.

همزمان با این تهدیدها و تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه ادعایی موسوم به «منطقه امن»، ارتش سوریه نیز حضور خود را در شمال خاک خود افزایش داد. ارتش سوریه به تازگی حدود دو هزار سرباز به منطقه منبج در استان حلب اعزام کرد؛ منطقه‌ای که در طرف مقابل آن، مزدوران وابسته به ترکیه و نظامیان این کشور حضور دارند.

ارتش سوریه طی ساعتهای گذشته در مناطق مختلفی از منبج در شمال شرق حلب، نیروهای خود را مستقر کرده است. محور استقرار این نیروها در مناطق معروف به خط «الساجور» است که در مرزهای این کشور با ترکیه قرار دارد.

گفتنی است که نیروهای ترکیه و مزدوران این کشور طی چند روز گذشته به صورت جسته و گریخته حملات توپخانه‌ای و راکتی در این استان انجام داده‌اند. ارتش سوریه نیز در پاسخ به آنان، مواضع تروریستها را در اطراف شهر مارع بمباران کرده است.

انتهای پیام/