مهری:

تسهیلات به سربازان داده می شود

صافی نیوز / رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: افزايش حقوق سربازان، کسرخدمت براي مشمولان متأهل و داراي فرزند و...، تلاشي در جهت ارتقاي کيفيت خدمت سربازي بوده است.

به گزارش صافی به نقل از مهر، تقی مهری اظهار کرد: ارتقا کیفیت خدمت سربازی همواره یکی از دغدغه‌های اساسی مسئولان نیروهای مسلح بوده و با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان، اصلاحاتی در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: مهم‌ترین دغدغه مسئولان حقوق و مزایای خدمت سربازی بر اساس ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی بوده که با تلاش‌های صورت گرفته، در سال جاری شاهد افزایش چشمگیری در حقوق سربازان با توجه به تحصیلات و درجه آنان بوده‌ایم که این امر مشوق خوبی برای خدمت مقدس سربازی است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر انعطاف چشمگیری در قوانین خدمت سربازی داشته‌ایم، افزود: مشمولان متأهل می‌توانند از دو ماه کسر خدمت بواسطه تأهل و به ازای هر فرزند نیز از سه ماه کسر خدمت بهره مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات بیمه خدمات درمانی به سربازان و افراد تحت تکفل آنان گفت: مشمولان متأهل بعد از طی دوره آموزشی در شهر محل سکونت همسر و سربازان مجرد نیز در صورت امکان تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری محل سکونت خود به کارگیری می‌شوند.

رئیس وظیفه عمومی ناجا مطرح کرد: از دیگر اقدامات مؤثر در تغییر نگرش خدمت سربازی، به کارگیری تخصصی مشمولان در حوزه‌های مختلفی از جمله نخبگان، هیئت علمی، سازمان‌های غیرنظامی، به کارگیری سربازان در تیم‌های ورزشی نیروهای مسلح است. همچنین مشمولان متخصص گروه‌های پزشکی، پیراپزشکی در مراکز پزشکی، صنعت و شرکت‌های دانش بنیان نیز به کارگیری می‌شوند.

مهری بیان کرد: ایجاد و توسعه قرارگاه مهارت آموزی سربازان اقدامی مناسب برای ارتقا سطح مهارت جوانان در طول دو سال خدمت سربازی بوده است و سربازانی که در طول خدمت موفق به کسب مهارتی خاص شوند و از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گواهینامه دریافت کنند، می‌توانند بعد از اتمام خدمت، از مزایایی مانند اولویت در دریافت مجوز کسب، دریافت وام و…. بهره مند شوند.

وی گفت: فرماندهان در رفتار با سربازان، توجه به شأن و منزلت و رعایت عدالت اجتماعی را مدنظر خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/