تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله با اقساط ۷ میلیون تومانی در ماه

صافی نیوز / عضو هیئت‌مدیره بانک تخصصی بخش مسکن با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات با احتساب دوران ساخت در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله است جزئیات بازپرداخت اقساط تسهیلات این طرح را اعلام کرد.

به گزارش صافی به نقل از مهر، محمدحسن علمداری درباره نحوه بازپرداخت تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی بانک‌ها مکلف شدند تا سالانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان را به بخش مسکن اختصاص بدهند گفت: به طور معمول بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله به این نحو است که برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی بدون سود دوران ساخت ماهانه ۷ میلیون تومان قسط توسط مشارکت‌کنندگان و دریافت‌کنندگان واحدها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی نیز با احتساب ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با احتساب ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

عضو هیأت‌مدیره بانک عامل بخش مسکن در خصوص بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی که ۲۵۰ میلیون تومان است، گفت: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله برای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان ۴ میلیون تومان است.

علمداری تصریح کرد: چنانچه سازندگانی طی دو سال واحدها را به اتمام برسانند، بازپرداخت تسهیلات نیز ۱۸ ساله خواهد شد که میزان اقساط نیز نسبت به آن کاهش دارد.

انتهای پیام/