تشییع پیکر جانباختگان سیل و اعلام عزای عمومی در فارس

صافی - پیکر برخی جانباختگان سیل شیراز که اهل این شهر بودند، چهارشنبه در آیینی با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم استان و خانواده های سوگوار در دارالرحمه شیراز تشییع و به خاک سپرده شد.

در این آیین آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و عنایت اله رحیمی استاندار فارس همگام با اقشار مختلف مردم و دیگر مسئولان استان حضور داشتند و این مصیبت را به خانواده های بازماندگان تسلیت گفتند.

بنا بر فهرست اعلامی اسامی جانباختگان از سوی پزشکی قانونی، ۹ تن از ۱۸ جانباخته حادثه سیل شیراز اهل این شهر بوده اند. بنا بر اعلام مسئولان، پیکرهای سایر جانباختگان از طریق هوایی و زمینی به زادگاه آنها منتقل شده است.

اعلام عزای عمومی در فارس

به دنبال برگزاری این آیین، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با صدور پیام مشترکی، روز پنجشنبه هشتم فروردین ماه جاری را به عنوان روز عزای عمومی در این استان اعلام کردند.

آیت الله لطف اله دژکام، عنایت اله رحیمی و آیت الله سید علی اصغر دستغیب در این پیام مشترک خطاب به مردم شریف و ولایتمدار استان فارس اعلام کردند: بروز حادثه تاسف آور و دلخراش سیل اخیر در دروازه قرآن شیراز و کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیز موجب تأسف و تأثر اینجانبان علمای اعلام، مسئولان و قاطبه مردم استان فارس شد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: صبر بر چنین مسائلی گرچه سخت و جانکاه است ولی به شهادت حضرت باریتعالی زمینه صبر بر تلخی مصیبت را هموار می کند.

دعوت از مردم برای شرکت در آیین بزرگداشت جانباختگان

این پیام می افزاید: ضمن آرزوی توفیق و سلامت برای تمامی مصدومان این حادثه و درخواست غفران و رحمت الهی برای جانباختگان این ضایعه مولمه به‌منظور ابراز همدردی با این عزیزان فردا پنجشنبه مورخ ۸ فروردین ۹۸ به عنوان عزای عمومی در استان فارس اعلام می شود.

بر اساس این پیام، مجلس بزرگداشت جانباختگان سیل شیراز روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (شاهچراغ) برگزار می شود.

در این پیام از عموم مردم به منظور تسلی خاطر بازماندگان و مغفرت الهی برای جانباختگان دعوت شده است.

سیل ناگهانی که پنجم فروردین در دروازه قرآن شیراز رخ داد، بنا بر اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان فارس، موجب کشته شدن ۱۸ نفر و مصدومیت شماری از هموطنان شد. برخی منابع از مفقود شدن یک نفر در این حادثه سخن گفته اند.

این سیل اتومبیل های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت که خسارات جانی و مالی در پی داشت.

آبگرفتگی منازل و معابر شیراز در پنجم و ششم فروردین به برخی واحد های مسکونی و تجاری این شهر خسارت وارد کرد. سامانه بارشی که آبگرفتگی و سیلاب را در پی داشت، شامگاه سه شنبه از فضای استان فارس خارج شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس شامگاه سه شنبه گفت: در جریان وقوع سیل در شیراز به ویژه در دروازه قرآن و محله سعدی ۱۰۷ نفر مصدوم شدند.

دکتر محمد جواد مرادیان افزود: تعداد قابل توجهی از این مصدومان به شکل سرپایی مداوا و تعدادی نیز برای ادامه درمان به بیمارستان های نمازی، شهید رجایی، شهید دستغیب و شهید فقیهی منتقل شدند.

وی اظهار داشت: از مجموع مصدومان بستری شده در بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز هنوز ۲۰ نفر بستری هستند.

انتهای پیام/