تصمیمات لازم برای سیل بند ولایروبی رودخانه ها در خوزستان اتخاذ شد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: جلسه شورای مدیریت بحران استان خوزستان با پیش بینی برای بهار آینده، تصمیمات لازم برای سیل بند و لایروبی رودخانه ها و توجه بیشتر به آبخیزداری اتخاذ شد. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان سفر به مناطق سیل زده غرب و جنوب کشور در جمع خبرنگاران با تاکید […]

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: جلسه شورای مدیریت بحران استان خوزستان با پیش بینی برای بهار آینده، تصمیمات لازم برای سیل بند و لایروبی رودخانه ها و توجه بیشتر به آبخیزداری اتخاذ شد.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان سفر به مناطق سیل زده غرب و جنوب کشور در جمع خبرنگاران با تاکید بر همکاری و همبستگی مسئولان استان خوزستان در اطلاع رسانی به موقع و اتخاذ اقدامات لازم برای کاهش ابعاد سیل اخیر، گفت: در این سفر مردم بارها اعلام کردند که استاندار و دیگر مسئولان خوزستان در روزهای گذشته شبانه روز در کنار و همراه مردم بودند.

وی در پاسخ به سوالی درباره روند امدادرسانی به حادثه دیدگان و تخصیص اعتبارات لازم برای لایروبی رودخانه ها، با بیان اینکه از روزها قبل ستاد مدیریت استان و صداوسیما برای ارتقا و افزایش آگاهی مردم تلاش های گسترده ای انجام دادند، گفت: با فراهم شدن مقدمات و همبستگی بین مردم و مسئولان استانی تخلیه سدها به خوبی صورت پذیرفت، چراکه در ساعات گذشته شاهد بارندگی شدیدی در مقایسه با سال های قبل بودیم اما بحمدالله خسارت کمتر بود.

واعظی با قدردانی از همکاری و همدلی مردم و مسئولان استانی، گفت:این حجم گسترده بارندگی و ورودی آب به سدها و رودخانه ها منجر به بالارفتن سطح آب شد اما با این وجود تلفات جانی نداشتیم که البته به مزارع کشاورزی و منازل مسکونی خساراتی وارد شد که اقدامات لازم در این زمینه بررسی و انجام می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: در جلسه شورای مدیریت بحران استان خوزستان نمایندگی از همه دستگاه ها و وزارتخانه ها حضور داشتند و با پیش بینی برای بهار آینده، تصمیمات لازم برای سیل بند و لایروبی رودخانه ها و توجه بیشتر به آبخیزداری اتخاذ شد.