تصویب پالرمو و CFT مانع افزایش نرخ ارز می شود

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در صورتی که موافقتنامه های کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) به تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد، نرخ ارز افزایش پیدا نمی کند. به گزارش روز جمعه ایرنا از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده […]

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در صورتی که موافقتنامه های کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) به تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد، نرخ ارز افزایش پیدا نمی کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به افزایش مجدد نرخ ارز در روزهای گذشته، اظهار داشت: انصافا رییس کل بانک مرکزی با قاطعیت و صلابت و همچنین برنامه ریزی محکم توانست مقدار قابل توجهی قیمت ارز را متعادل نگه داشته تا نوسان آن خیلی زیاد نباشد.
وی با اشاره به تلاش سوداگران و سودجویان ارزی برای کسب درآمد بیشتر، افزود: رییس کل بانک مرکزی با توجه به وجود فاز روانی باید کمی با تعقل بیشتری حرکت کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از سوی دیگر انتظار می رود بانک مرکزی برای آینده و به خصوص برای لوایح مرتبط با FATF که در مجمع تشخیص مصلحت مطرح است، برنامه داشته باشد.
نماینده مردم رشت تاکید کرد: تصور می کنم سوداگران ارز در آینده نزدیک به دنبال تلخ کردن کام مردم در شب عید باشند، بنابراین بانک مرکزی باید برنامه مدونی برای هر شرایطی داشته باشد.
وی ادامه داد: با این حال اگر این موافقتنامه ها به تایید مجمع برسد پیش بینی می شود حداقل نتیجه ای که دارد این باشد که قیمت ارز افزایش پیدا نمی کند.
سیام**۹۳۱۴**۱۵۳۵
انتهای پیام/