تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما در جلسه امروز

صافی نیوز / با وجود لغو و تعلیق چند باره جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری در هفته‌های گذشته، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری این جلسه با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان ایرلاین‌های داخلی خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، محمد حسن ذیبخش اظهار کرد: امروز چهارشنبه (ششم مرداد ماه) جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی برگزار و درباره قیمت بلیت هواپیما تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: مقرر شده تا در جلسه امروز آنالیز قیمت از سوی ایرلاین‌های داخلی ارائه شود و در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد. سپس هزینه‌های مورد ادعای شرکت‌های هواپیمایی و درخواست‌های آن‌ها ارزیابی شود و آن‌ها بتوانند از دلایل افزایش قیمتی که داده‌اند، دفاع کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که تکلیف ایرلاین‌هایی که نرخ پروازهای خود را بدون هیچ توضیح و مصوبه‌ای افزایش دادند چه می‌شود؟ ادامه داد: با آن‌هایی که نرخ بلیت هواپیما را بالا بردند قطعا برخورد خواهد شد و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه مصمم هستند. ایرلاین‌ها همچنین باید مابه‌التفاوت این قیمت‌ها را با نرخ مصوب سال گذشته، به مردم بازگردانند.

ذیبخش گفت: تا کنون دو ایرلاین را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معرفی کردیم و از سوی دیگر شکایات مردمی که از طرق مختلف به دست سازمان هواپیمایی کشوری رسیده نیز به صورت موردی به این سازمان ارسال شده است.

وی اعلام کرد: اخیرا مکاتبه‌ای با سازمان حمایت داشتیم مبنی بر اینکه این افزایش قیمت غیر قانونی است و آن‌ها می‌توانند بر اساس ضوابط خود با ایرلاین‌های خاطی برخورد کنند، سازمان حمایت نیز مسلما پرونده ایرلاین‌ها را در صورت نیاز به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد داد.

انتهای پیام/