تفاهمنامه سه جانبه قوه قضاییه، بسیج و ستاد امر به معروف امضا شد

صافی نیوز / تفاهم نامه سه جانبه آموزش ضابطان امر به معروف و نهی از منکر میان قوه قضاییه، سازمان بسیج مستضعفین و ستاد امر به معروف و نهی از منکر طی مراسمی به امضاء رسید.

به گزارش صافی به نقل از ایلنا، این تفاهم نامه در اجرای دستور العمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر همچنین هم افزایی، مشارکت و تعامل نزدیک تر در تحقق اهداف فریضه امر به معروف و نهی از منکر به امضای آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و دکتر اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه رسید.

برگزاری دوره های آموزشی ویژه ضابطان امر به معروف و نهی از منکر، نیازسنجی و تهیه متون آموزشی مورد نیاز، سطح بندی دوره های آموزشی، شناسایی و سازماندهی آموزشی ضابطان، صدور گواهی های آموزشی، انجام ارزیابی های آموزشی، سازماندهی و اعزام اساتید، صدور کارت ویژه ضابطان امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل بانک اطلاعات، از محورهای این تفاهم نامه سه جانبه است که این مفاد براساس قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در تفاهم نامه بیان شده است.

آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر نص قانون است

صدیقی در این مراسم سازمان بسیج مستضعفین را بازوی اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این تفاهم نامه با هدف انجام کار جمعی منعقد شد چرا که کار جمعی با آسیب کمتر و نتیجه بهتری انجام می شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر برای احیای این دو فریضه الهی را نص قانون دانست و بیان داشت: امروز دشمن از امر به معروف و نهی از منکر هراس دارد، به همین دلیل رسانه های بیگانه عملکرد ستاد امر به معروف را مورد هجمه قرار می‌دهند.

صدیقی با تقدیر از حمایت های قوه قضاییه و قوه مجریه از فعالیت های ستاد امر به معروف گفت: چندی پیش رئیس جمهور محترم جلسه ای با اعضای ستاد داشتند که بسیار سازنده بود همچنین قوه قضاییه بارها در جلسات شورای عالی و نشست های مشترک حمایت جدی خود را از ستاد اعلام کرده و میان ستاد امر به معروف و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این قوه همکاری خوبی در جریان است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به روایت «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْئولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» تصریح کرد: همه ما نسبت به خود، جامعه، مسئولان و تشکل های مردمی مسئول هستیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از سنگرهای سرنوشت سازی دانست که اسلام برای حرکت عمومی جامعه در مسیر الهی پیش بینی کرده است و گفت: اسلام، دین زنده و مولد قدرت و عزت است که این قدرت و عزت در بستر حرکت فردی و جمعی جامعه به سمت خدا صورت می گیرد.

صدیقی، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ارکان اسلام برشمرد و بیان داشت: متأسفانه به این آموزه های نقش آفرین که قرآن، روایات و قانون بر آن تأکید کرده به صورت شایسته توجه نشده است.

وی ادامه داد: مؤمنان نباید اجازه دهند قانون امر به معروف و نهی از منکر که در شئون مختلف جامعه بیدارگر و انسجام و اتحاد بخش است، در حاشیه قرار گیرد.

افتخار بسیجیان است که ضابطان امر به معروف و نهی از منکر باشند

غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین آمادگی این سازمان را برای اجرای هر چه بهتر این تفاهم نامه اعلام کرد و یادآور شد: نگاه ما به این تفاهم نامه مثبت بوده و برای اجرایی شدن آن از تمام ظرفیت های بسیج بهره خواهیم برد و افتخار بسیجیان این است که ضابطان امر به معروف و نهی از منکر باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با اشاره به این که بسیج در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی ظرفیت فوق العاده ای دارد، گفت: در بحث پیشگیری به دنبال کاهش ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه هستیم و بدین منظور طرح «هر مسجد یک حقوقدان» را نیز به دستگاه قضا پیشنهاد داده ایم.

سلیمانی یکی از وظایف مهم بسیج را ساماندهی حرکت های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: نهضت کمک های مؤمنانه با محوریت بسیج راه اندازی شد که الحمدلله با استقبال مردم همراه بود و اکنون این کار به صورت مردمی در جریان است.

آمادگی دستگاه عدلیه برای حمایت از ضابطان امر به معروف و نهی از منکر

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز امضای این تفاهم نامه سه جانبه را سبب تقویت ضابطان امر به معروف و نهی از منکر دانست و آمادگی دستگاه عدلیه را برای حمایت از ضابطان اعلام کرد.

وی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام حوزه ها جدی گرفته شود چراکه توجه به دو فریضه الهی سبب کاهش و از بین رفتن جرائم و آسیب ها می شود.

جهانگیر با بیان این که باید به سمت اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه حرکت کنیم، ابراز داشت: قوه قضاییه از ظرفیت های خود برای کمک به اهداف ستاد امر به معروف که اهداف نظام است، استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/