تقاضای بررسی عدم رعایت شئونات توسط رئیس جمهور

صافی نیوز / 37 نماینده مجلس درخواست بررسی نقض قانون و عدم رعایت شئونات حسن روحانی رئیس جمهور را امضا کردند تا این موضوع بررسی و به مقامات صالحه قضائی ارجاع داده شود.

به گزارش صافی به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی درخواست اجرای ماده ۲۳۴ آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی در خصوص رسیدگی به عدم رعایت شئونات توسط حسن روحانی رئیس جمهور داد.

وی در این کاربرگ ۵۳ مورد از مواردی که رئیس جمهور خطاب به منتقدان و مردم را در سخنرانی‌های خود اعلام داشته به همراه تاریخ لیست کرده و باتوجه به مطالب نقض اصلی یکصد و بیست و یکم قانون اساسی و عدم رعایت شئونات توسط حسن روحانی رئیس جمهور را آشکار دانسته است.

همچنین مطابق ماده ۲۳۴ قانون آئین نامه داخلی تقاضای بررسی نقض قانون و عدم رعایت شئونات توسط وی و معرفی به مقامات صالحه قضائی جهت مجازات قانونی را درخواست کرد.

علاوه بر حاجی دلیگانی به عنوان طراح، ۳۶ نماینده دیگر نیز این موضوع را امضا کرده‌اند؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد و تیران و کرون، حسین رجایی نماینده لنجان، رحمت‌الله فیروزی نماینده نطنز بادرود و قمصر، حسین محمدصالحی نماینده فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت، پروین صالحی نماینده مبارکه و حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان از جمله نمایندگان استان اصفهان موافق این طرح بودند.