نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:‏

تمامی پروژه ها پیوست فرهنگی داشته باشند/ توجه به سبک زندگی اسلامی

صافی نیوز - تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تمامی پروژه ها باید طرح پیوست فرهنگی داشته باشند تا بتوانند بعد از به ‏ثمر رسیدن، از برکات فرهنگی هم برخوردار باشند.‏

به گزارش صافی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم قبل از ظهر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر که با حضور وزیر کشور همراه بود، اظهار داشت: در ارتباط با هفته دولت امیدواریم همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار هیات دولت فرمودند دو مساله در اولویت دولت و دست اندرکاران قرار گیرد که یکی مساله فرهنگ و دیگری اقتصاد است.

وی ادامه داد: با اینکه مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند اما آنچه مشخص است ناراحتی مردم از مسائلی است که امکان حل آن وجود دارد و هیچ وابستگی به تحریم ها ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ارتباط با فرهنگ نیز گفت: آنچه مسلم است ما باید به ابعاد سبک زندگی اسلامی و امر فرهنگ توجه ویژه ای قائل باشیم و طرح سبک زندگی اسلامی، دینی و ایرانی باید تکمیل شده و اجرای طرح مهندسی فرهنگی جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: امروز تمامی پروژه های ما باید طرح پیوست فرهنگی داشته باشند تا بتوانند بعد از به ثمر رسیدن پروژه ها، از فعالیت فرهنگی هم برخوردار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بهبود فرهنگ کار باید در فعالیت های فرهنگی ما مدنظر قرار گیرد، گفت: بهبود فرهنگ مصرف نیز از دیگر اموری است که باید دولت در رابطه با فرهنگ مصرف کارهای لازم را عملی کند.

وی ادامه داد: تقویت فرهنگ قرآنی یکی از کارهایی است که باید دست اندرکاران نظام ما توجه ویژه ای بر روی آن داشته باشند، همچنین افزایش سرانه مطالعه و مقابله با بی بند و باری اخلاقی از دیگر اموری است که باید توجه ویژه ای بر روی آن شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره ای به پیشرفت های کشور در تمامی زمینه ها به خصوص پزشکی گفت: از نظر پزشکی باید توجه داشته باشیم که پزشکان ما در ابتدای انقلاب کجا بودند و حال کجا هستند.

وی ادامه داد: امروز در تبریز پیوندهای پیچیده قلب با افتخار انجام می گیرد که در گذشته برای بیماری کوچک قلب باید مریض به کشورهای دیگر فرستاده می شد.

امام جمعه تبریز افزود: در حوزه فناوری و علم پیشرفت بالایی داریم که حاصل تمامی دولت های بعد از انقلاب اسلامی است که آن را ارج می نهیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد ایرادی ندارد به شرط عدم تخریب، انتقاد سازنده هم  بکنیم.

وی همچنین با قدردانی از وزیر کشور نسبت به دستور وی برای حل مشکل تجهیزات خاموشی آتش سوزی در روزهای قبل در ارسباران گفت: البته هم اکنون نیز خواستار مساعدت بیشتر برای واگذاری بالگردی هستیم که بتواند در این گونه وقایع دارای تجهیزات آب پاشی بوده و بتواند مشکلات را سریع تر برطرف کند که شنیده ایم اقدامات لازم در این مورد انجام شده است.

انتهای خبر/