وزیر کشور:

تمام تلاش دولت این است که در خدمت مردم باشد

صافی نیوز / وزیر کشور کارکرد مهم روابط عمومی را فضاسازی مناسب برای حرکت سریع و بدون ایجاد حواشی دانست و تاکید کرد که روابط عمومی‌ها باید اقدامات خوب را اطلاع رسانی کرده و عملیات روانی را خوب بشناسند و به موقع پاسخ دهند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، «احمد وحیدی» روز شنبه در همایش مدیران کل روابط عمومی‌ استانداری‌های سراسر کشور با تعزیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: روابط عمومی باید ارتباط را با عموم از طریق کلام، تصویر، تعامل حضور، توجیه و تبیین برقرار کند.

وی افزود: روابط عمومی تحقق اهدافی است که این اهداف از طریق ارتباط محقق می شود. این امر ابعاد مختلف توجیهی، ایجابی و پاسخگویی دارد.

وزیر کشور از جمله اهداف را انتشار اخبار دولت مردمی و متعهد به خدمت مردم و انقلابی دانست و افزود: تمام تلاش دولت این است که در خدمت مردم باشد و نیازمندی‌های مردم را تامین کند و حفظ ارزش‌ها را در دستور کار دارد و نمی‌خواهد فرصت‌ها را برای خدمت به مردم از دست بدهد. برخی نمی‌خواهند این برنامه‌ها و تلاش‌ها به منصه ظهور برسد و این سیما منتشر شود.

وی افزود: مردم باید بدانند استاندار، فرماندار، بخشدار و دهیار در خدمت آنها هستند پس ساختن این تصویر و سیما بسیار مهم است که باید انجام شود.

وحیدی با اشاره به نقش تسهیل‌گری روابط عمومی‌ها اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید برخی اقدامات دولت مانند حذف ارز ترجیحی را برای مردم توجیه و مردم را در اجرای آن همراه کنند؛ روابط عمومی‌ها باید در افزایش سرمایه اجتماعی تلاش کنند.

وی خطاب به مسئولان روابط عمومی‌ استانداری‌های سراسر کشور ادامه داد: لازمه این اقدامات، تسلط روابط عمومی‌ها به این سیاست‌ها و راهبردها است و صرف دانش روابط عمومی به شما کمک نمی‌کند.

وزیر کشور تصریح کرد: کارکرد مهم روابط عمومی، فضاسازی مناسب برای حرکت سریع و بدون ایجاد حواشی است. البته باید قدرت مدیریت در فضای مجازی و تولید پیام داشته باشید. ارتباطات گسترده و شبکه شما باید این کار را انجام دهد. باید شبکه‌ای از همه موثرترین و تاثیرگذاران در جامعه استانی خود (از خبرنگاران گرفته تا هنرمندان و ورزشکاران) درست کنید تا بتوانید فضای مجازی را مدیریت و پیام خوب و قابل قبول تولید کنید.

وی با تاکید بر مخاطب شناسی ادامه داد: مخاطبان متفاوتند و با هر مخاطب باید با زبان او صحبت شود و با محتوای پیام رسانی کلیشه‌ای برخورد نشود. روابط عمومی کار بسیار مهمی است و باید عملیات روانی را به موقع بشناسید نباید اسیر عملیات روانی دشمن شوید بلکه باید آن را به خوبی مدیریت کنید.

وزیر کشور اضافه کرد: چیزی نباید از زیر نظر شما بگذرد. اگر گاهی در یک عملیات روانی نخواستید عکس‌العمل نشان دهید، باید نشان دهید که خودتان عکس العمل نشان ندادید نه اینکه این تصور القا شود که متوجه این عملیات روانی نشده‌اید.

وی تاکید کرد: اساس بر پاسخ دادن است اما گاهی شاید ترجیح دهید نیازی به پاسخ نیست در هر حال باید در صحنه باشید و پیام‌های تولید شده در استان را کاملا بشناسید و مراقبت کنید. این رصدها، مراقبت‌ها، شناخت‌ها و عکس العمل‌های به موقع در راستای همان اهداف است ما به دنبال ترویج یک شخص نیستیم مهم برای ما کار خوبی است که انجام شده و باید آن را به مردم نشان داد.

وحیدی خاطرنشان کرد: افزایش نیروها و تجهیزات صرفا حل کننده مسایل و مشکلات نیست، بلکه قدرت شبکه سازی باید تقویت شود. با این موضوع که روابط عمومی‌ها اداره کل شود هم موافقم اما با ارتقای جایگاه مساله لزوما حل نمی‌شود و ارتقای جایگاه، چاره حل مسائل نیست.

انتهای پیام/