عشقی:

تمام شرکت‌های بورسی ملزم به پرداخت سود با سجام هستند

صافی نیوز / رئیس سازمان بورس گفت: از سال آینده تمامی شرکت‌ها ملزم به پرداخت سود از طریق سجام هستند.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید عشقی اظهار کرد: ۲۸۰ شرکت از طریق سجام سود را پرداخت می کنند، که اسامی این شرکت‌ها منتشر می‌شود، ولی از سال دیگر تمامی شرکت‌های بورسی ملزم به پرداخت سود از طریق سجام هستند، حال اگر شرکتی سود خود را پرداخت نکند طبق آئین نامه انضباطی با آنها برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: زمان پرداخت سود سهام عدالت در سال ۹۹ طی هفته فعلی که شورای عالی بورس تشکیل می‌شود تعیین تکلیف خواهد شد، که مقدارش عددی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود و به علت افزایش سرمایه بعضی از شرکت ها این عدد قطعی نیست.

رئیس سازمان بورس بیان کرد: اساسنامه کانون سهامداران حقیقی به صورت اولیه آماده شده، اگر کسانی درخواست بدهند که کانون سهامداران حقیقی تشکیل شود آن را بررسی می کنیم و اساسنامه را بر روی سایت سازمان قرار می دهیم تا افراد اظهار نظر کنند و در ارتباط با تشکیل کانون سهامداران حقیقی مشکلی وجود ندارد و از تشکیل کانون سهامداران حقیقی استقبال می‌کنیم.

عشقی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ یا ۱۲ شرکت oms در حال فعالیت هستند و ما برنامه ای برای گسترش oms و تقویت زیر ساخت این شرکت‌ها خواهیم داشت.

انتهای پیام/