کاملا هریس:

تمایل ما برای بازگشت به برجام روشن است

صافی نیوز / معاون رئیس جمهور آمریکا عصر جمعه در سخنانی گفت که تمایل واشنگتن برای بازگشت به برجام روشن است.

به گزارش صافی به نقل از فارس، «کامالا هریس» که طی کنفرانس خبری در پاریس صحبت می‌کرد از استقبال مقام‌های فرانسوی از وی قدردانی کرده و دیدار با مقام‌های این کشور را مثمر ثمر خواند.

معاون رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «من معتقدم که این سفر تاکید مجددی بر تعهد آمریکا به همکاری با شرکایمان در سرتاسر جهان است».

هریس گفت که ما در دوران جدید قرار گرفته‌ایم که علاوه بر موضوع همه گیری ویروس کرونایی که روی داد، در برابر تغییرات آب و هوایی قرار داریم که در فوریت بالایی قرار دارد.

وی در بخشی از سخنرانی خود در پاسخ به سوالی درباره بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس گفت: «ما بسیار نگران بوده و از نزدیک این شرایط را زیر نظر داریم».
هریس افزود: «من معتقدم که رژیم لوکاشنکو درگیر فعالیت‌های بسیار نگران کننده‌ای شده و چشمان جهان و سران آن، در حال نظاره رویدادهایی هستند که اتفاق می‌افتد».

طی روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می‌شوند.

این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.

وی گفت که باید با متحدان درباره آمادگی در خصوص هرگونه همه‌گیری دیگری که ممکن است در آینده روی دهد رایزنی شود و درباره مسئولیت‌ها و تعهداتی که ملت‌های ما باید انجام دهند، صحبت شود.

کامالا هریس گفت که همه‌گیری کرونا بسیاری از ضرورت‌هایی که پیش از وقوع همه‌گیری نیاز است را برجسته کرد.

خبرنگار لوموند در این کنفرانس خبری از کامالا هریس درباره بحران اخیر در روابط میان آمریکا و فرانسه در خصوص توافق زیردریایی با استرالیا پرسیده و گفت که آمریکا چه راهکارهایی برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی در آینده دارد که هریس پاسخ داد: «هدف من از این سفر، بحث درباره این موضوع نیست اگر چه درباره آن صحبت خواهد شد. ما درباره منافع دوجانبه رایزنی خواهیم کرد و درباره چالش‌هایی که در روابطمان وجود دارد صحبت می‌کنیم. همچنین درباره اتفاقاتی که در آفریقا روی می‌دهد که بر روی امنیتمان تاثیر گذار بوده بحث خواهیم کرد».

انتهای پیام/