تمرینات نظامی چین در دریا و حریم هوایی شمال، جنوب غربی و شرق تایوان

صافی نیوز / وزارت دفاع چین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمرینات نظامی را طبق برنامه در دریا و حریم هوایی شمال، جنوب غربی و شرق تایوان انجام داده است.

به گزارش صافی، بر اساس گزارش تلویزیون دولتی سی سی تی وی، تمرین روز شنبه بر روی “آزمایش قابلیت های” سیستم های حمله زمینی و حمله دریایی آن متمرکز بود.

تایوان گفت که به نظر می رسد رزمایش های نظامی چین حمله به جزیره خودگردان را شبیه سازی می کند، پس از آن که چندین کشتی جنگی و هواپیمای چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند.

تمرینات به دنبال u.s. دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از تایپه در اوایل این هفته — که به گفته پکن، سیاست «یک چین» را نقض می‌کند.

وزارت دفاع ملی تایوان در توییتر اعلام کرد که نیروهای مسلح تایوان در واکنش به رزمایش های چینی هشدار داده، گشت های هوایی و دریایی را در اطراف جزیره اعزام کرده و سامانه های موشکی زمینی را فعال کرده اند.

چین در اوایل این هفته پس از سفر پلوسی به تایوان، مانورهای نظامی با آتش را آغاز کرد و گفت که این اقدام ناقض سیاست «یک چین» است. چین این جزیره را به عنوان یک استان جدا شده می بیند که در صورت لزوم با زور ضمیمه می شود و بازدید مقامات خارجی از تایوان را به منزله به رسمیت شناختن حاکمیت آن می داند.

انتهای پیام/