23:37 1403/02/16
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تنها راه پیروزی اسلام وحدت مسلمانان است/ ضرورت حل مشکلات مردم

صافی نیوز – تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان گفت: تنها راه پیروزی اسلام وحدت مسلمانان است.

به گزارش صافی نیوز، نماز عید سعید قربان صبح امروز دوشنبه به امامت حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی تبریز با حضور باشکوه و پرشور مردم برگزار شد.

آل هاشم در خطبه های این نماز با اشاره به اهمیت عید قربان گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی و عید فداکاری، ایثار و اخلاص است و این عید را به همه مردم تبریک می گویم.

وی با تاکید بر اینکه در راه خدا انسان باید از تمام دارایی های خود بگذرد، افزود: اگر ابراهیم، خلیل الله شد چون در مقام دوستی و محبت خدا از همه چیز خود و حتی فرزند خود گذشت.

آل هاشم با اشاره به اینکه باید همواره تسلیم فرمان حق تعالی باشیم، ابراز داشت: اگر حضرت اسماعیل، ذبیح الله شد چون تسلیم فرمان الهی شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی و رفاهی در جمعه بر ضرورت حل مشکلات مردم و تلاش مسئولان امر تاکید داشت.

وی با بیان اینکه رسیدگی به فقرا و نیازمندان ضروری است، افزود: باید در این عید بزرگ مسلمانان به فکر نیازمندان باشیم.

آل هاشم با اشاره به اینکه روز گذشته شاهد حملات مجدد و بی‌رحمانه به مردم مظلوم فلسطین بودیم، گفت: نمازگزاران عید قربان در فلسطین اشغالی و مسجد القصی با گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور مورد هدف قرار گرفتند. در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی شماری بازداشت و ده ها نفر زخمی شدند. اینها همه جنایت هایی آشکار از صهیونیست ها است.

وی در همین خصوص گفت: یورش به مسجدالقصی و حمله به نمازگزارن عید قربان به دعوت گروه های افراطی شهرک نشین صورت گرفته بود که به هنگام برگزاری نماز این گروه ها به رقص و هتک حرمت به مسجد القصی مشغول بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان گفت: تنها راه پیروزی اسلام وحدت مسلمانان است. اگر مسلمانان متحد و یکصدا باشند دشمن شکست می خورد و ذلیل می شود.

وی در ادامه گفت: مراسم حج و برائت از مشرکان یکی از مصادیق وحدت مسلمانان است و این وحدت می تواند عاملی مهم و راهگشا برای عظمت اسلام ناب محمدی و ذلت کفار و دشمنان دین خدا باشد. 

آل هاشم با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری برای حجاج بیت الله الحرام جهت شرکت در مراسم برائت از مشرکان بسیار مهم است، اظهار داشت: برائت از مستکبران در واقع برائت از مظلوم کشی و جنگ افروزی است.

وی ادامه داد: پیام برائت از مشرکان رهبر معظم انقلاب در حج امسال بیانگر این است که وعده ها و ارزیابی های ایشان با واقعیت ها همخوانی دارد. رهبر معظم انقلاب در مورد سوریه، در حالی که بخش اعظمی از خاک این کشور اشغال شده بود اطمینان پیروزی دادند و وعده پیروزی محقق شد.

آل هاشم سپس گفت: ایشان وقتی ائتلاف سعودی به یمن حمله کرد، فرمودند پوزه این ائتلاف به خاک مالیده خواهد شد و حال بعداز ۵۲ ماه می‌بینیم همین موضوع محقق می شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تحلیلی بلند مدت و واقع بینانه از مسائل دارند که وحدت مسلمانان در این زمینه مهم و راه گشا خواهد بود.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *