جلیلی شیشوانی مطرح کرد:

توسعه زیرساخت‌های حمل نقل برای تقویت گردشگری در مراغه و عجب شیر

صافی نیوز - عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: برای توسعه گردشگری در مراغه و عجب شیر تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل را در نظر گرفته‌ایم به همین جهت زیرساخت ریلی، فرودگاه و جاده‌ای در این حوزه انتخابیه بهبود یافته است.

علی جلیلی شیشوانی در گفت‌وگویی، با اشاره به برنامه‌هایی که تاکنون در حوزه انتخابیه دنبال کرده است، اظهار داشت: براساس نیاز سنجی مردم، متعهد شدم تا برنامه‌هایی را در حوزه انتخابیه دنبال کنم، همواره سعی کرده‌ام بگویم چه کاری انجام شده است اما نمی‌خواهم بگویم چه کارهایی را برای حوزه انتخابیه می‌خواهم انجام دهم.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم دوست داشتند برنامه‌ها را اطلاع رسانی کنم اما وقتی با خودم فکر کردم به این نتیجه رسیدم که اقدامات اگر رنگ بوی تبلیغاتی نداشته باشد، ماندگار می‌شوند، بیان کرد: براساس ارزیابی‌هایی که داشتم برنامه‌های لازم را در حوزه انتخابیه اولویت بندی کردم.

وی افزود: مسائل اقتصادی را در اولویت قرار دادم و به همین جهت موضوع کمربند سهند را در دستور کار قرار دادم، سال گذشته اعتبارات خوبی به حوزه گردشگری اختصاص یافت. برای اولین بار در حوزه گردشگری عجب شیر ۸ میلیارد اعتبار سرمایه گذاری شد. به لحاظ تئوریک، عاقبت‌اندیشی و عملیاتی این سرمایه‌گذاری توجیه داشت و گردشگران می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

جلیلی شیشوانی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی این منطقه بالاتر از منطقه مشابه خود در فرانسه است، اما تاکنون کشف نشده بود. اکنون به جایی رسیده‌ایم تا در راستای اقتصاد مقاومتی از این ظرفیت استفاده شود. برای توسعه حوزه گردشگری تقویت زیرساخت‌ها را در نظر گرفته‌ایم به همین جهت زیرساخت ریلی، فرودگاه و جاده‌ای در این حوزه انتخابیه ایجاد شده است.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: فرودگاه را راه‌اندازی کردیم و اعتبارات آن را گرفتیم، اما به دلیل تحریم‌ها و نقص فنی که هواپیما داشت، این هواپیما به ریکاوری و اورهال رفته تا در مسیر پرواز قرار گیرد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ارتقاء وضعیت ریلی، مکاتباتی را با معاون وزیر راه داشته‌ایم و در این حوزه، برای تامین اعتبار جهت احداث آزادراه مراغه – هشترود برنامه‌هایی داشتیم و با نهادهایی که قصد مشارکت داشتند مانند بانک سپه، قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی جلساتی را برگزار کردیم و وزیر نیرو نیز اعلام رضایت کرده و امیدواریم نواقص آن حل شود./

انتهای خبر/