23:36 1403/02/14
رئیس شورای اسلامی شهر مراغه:

توسعه مدیریت شهری در گرو استفاده از تمامی ظرفیت ها است

صافی نیوز / رییس شورای اسلامی شهر مراغه با تاکید براینکه توسعه مدیریت شهری در گرو استفاده از تمامی ظرفیت‌ها است، گفت: مدیریت شهری به این باور رسیده است که از تمامی ظرفیت ها با برنامه‌ریزی دقیق و منطقی استفاده کند و تنها راه توسعه را استفاده از پتانسیل و ظرفیت تمامی افراد با هر سلیقه و اندیشه‌ای می‌داند.
4250

به گزارش صافی، رضا عسکری دوشنبه‌شب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مراغه که با حضور سرپرست شهرداری، معاونان و مدیران شهرداری و برخی از اصحاب‌رسانه شهرستان در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: پیشرفت شهر مراغه باید همه‌جانبه و عادلانه در تمامی نقاط شهر باشد و این زمانی محقق خواهد شد که مدیریت شهری از تمامی طیف‌ها و صاحبان‌نظر، فکر و اندیشه استفاده کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه این موضوع به حلقه مفقوده‌ای تبدیل شده بود که مجموعه مدیریت شهری به این مورد ورود کرده است.

وی ادامه داد: توسعه و پیشرفت در هیچ جای دنیا اتفاقی نیست و با مطالعه کشورها و شهرهای توسعه یافته می‌توان به موضوع استفاده از پتانسیل‌های و ظرفیت‌های صاحبان فکر و اندیشه با در نظر گرفتن اتحاد و همدلی شهروندان رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه این را هم اضافه کرد که مشاوره‌پذیری یکی از معیارهای مدیر خوب است و باید از سلایق، طیف‌ها و اندیشه‌های متفاوت استفاده تا پیشرفت و رشد در شهر حاصل شود.

عسکری افزود: هر دوشنبه سعی خواهیم کرد در خدمت طیف‌های مختلفی از شهروندان باشیم و از این رو این هفته در خدمت اصحاب محترم رسانه هستیم تا از نظرات، انتقادات و پیشنهادات آنان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری به برگزاری جلسات اکتفا نخواهد کرد و به فکر عملیاتی کردن نظرات و پیشنهادات صاحبان فکر و اندیشه خواهد بود.

✍ سرپرست شهرداری مراغه نیز در این جلسه به سوالات مطرح شده از سوی اصحاب رسانه پاسخ داد و اعلام کرد: در راستای ساماندهی دستفروشان سطح شهر، ستاد مشترکی با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شده و شهرداری جهت رفع این مشکل ورود کرده است.

شهرام مروتی در خصوص کاشت نهال و ساماندهی فضای سبز مراغه نیز اظهار داشت: کاشت یکپارچه درختان را شهرداری ترتیب اثر داده است و به صورت یکدست کاشت درختان در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: مسائل اقتصادی و تجاری در قطع درختان تاثیر گذاشته است و ما نیز در این باره با مشکل اساسی داریم و اما با جدیت ورود کرده و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نصب پنج ست‌ بازی جدید در پارک‌های ملت و یادگاران نیز هم‌اکنون در دست اجراست و معتقدیم فضای تفریحی باید گسترش پیدا کند و کارهای اساسی انجام شود.

وی در بخشی دیگر پاسخگویی به سوالات اصحاب‌رسانه افزود: پیگیر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ازجمله پل دخیل و ساماندهی رصدخانه هستیم و برای احداث پردیس سینمایی توافقات خوبی را انجام داده‌ایم.

سرپرست شهرداری مراغه خبر یک پروژه شاخص گردشگری را هم که در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته اعلام کرد و گفت: پس از نهایی شدن موضوع اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی در خصوص سگ‌های بلاصاحب نیز اعلام کرد: در این باره دستورالعمل های وزرات کشور را اجرا می کنیم.

تاکید بر پارک محلات، درآمد پایدار شهرداری، جلوگیری از تغییر کاربری باغات، شناخت ظرفیت‌های موجود و تقویم فرهنگی شهرستان از جمله مواردی بود که سرپرست شهرداری در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد.

رییس کمیسیون شهرسازی و حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: درآمد پایدار یکی از شعارهای شورای اسلامی شهر است و شهرداری در این حوزه آسیب دارد و از این رو برنامه‌ریزی های اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

بهمن محمودی اعلام کرد: روند افزایش بودجه وابسته به برخی مقررات قانونی است و در این راستا همچنان به مرز ایده‌آل و واقعی نرسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: نقص اساسی در مجموعه مدیریت شهری، عدم ایجاد پروژه‌های مولد است و باید ۵۰ درصد بودجه در این راستا هزینه شود و در اساس کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: ورود به موضوع سرمایه‌گذاری و و مدنظر قرار دادن پروژه پیشران از طرف شهرداری ازجمله ضروریات مجموعه مدیریت شهری است.

وی همچنین به مشکل ترافیک شهری اشاره کردو افزود: مباحث ترافیکی براساس کمیته فنی تشکیل شده اجرا می‌شود و خوشبختانه در این کمیته طرح ساماندهی ترافیک مراغه در دستور کار قرار گرفته است.

وی معتقد است که باید قداست و حرمت پست‌ها حفظ شود و اتحاد و همدلی در شهرستان لازم و ضروری است و در صورت نبود اتحاد شهر آسیب جدی خواهد دید.

رییس کمیسیون عمران، توسعه و تحقیق شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه از زحمات اصحاب رسانه تشکر و قدردانی کرد و به اتحاد و همدلی در اجرای برنامه‌های شهرستانی به دور از سیاسی‌کاری و جناح‌بازی تاکید کرد.

حسین شیخ‌فرجی همچنین انعکاس زیبایی‌ها و نقاط قوت شهری را از اصحاب رسانه شهرستان خواستار شد.
✍ دکتر رقیه سعیدی رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهداشت محیط شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه شهرستان، پاکسازی و ساماندهی تابلوهای ورودی شهر را خواستار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه اظهار داشت: در حوزه فرهنگی، اجتماعی و رسانه این کمیسیون نیازمند همراهی اصحاب رسانه شهرستان است.

ابراهیم خوشرفتار بیان کرد: اصحاب رسانه به عنوان بازوان توانمند مجموعه مدیریت شهری می‌توانند با ارائه انتقادات و پیشنهادات سازنده ما را یاری کنند.

وی افزایش تعداد فرهنگسراهای شهرداری و همچنین ورود تخصصی به برخی موضوعات را پیشنهاد جالبی از سوی یکی از رسانه‌های شهرستان دانست و عنوان کرد: محدودیت‌هایی در این راستا وجود دارد اما در برنامه بلند مدت مجموعه مدیریت شهری قرار خواهیم داد.

الناز پاکرو رییس کمیسیون اداری مالی شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه در سخنانی به موضوعات عدالت‌محوری، آینده‌نگری و ساماندهی هسته مرکزی شهر تاکید کرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}