توسعه و تجهیز 30 مسجد و مدرسه توسط بنیاد علوی قم

صافی نیوز / طی 2 سال توسعه و تجهیز 30 مسجد و مدرسه توسط بنیاد علوی در قم انجام شده است.

به گزارش صافی، «مهدی قربانی‌ کرم» مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی استان قم، در نشست خبری تشریح اقدامات بنیاد در استان که در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد علوی نزدیک به ۲ سال است که در استان قم دایر شده و در این مدت اقدامات بسیاری انجام داده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد به صورت مشارکتی است و در هیچ موضوعی به‌تنهایی ورود نمی‌کند، ادامه داد: توزیع خدمات گوناگون‌ در راستای محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و… بخشی از اقدامات ما طی یک سال اخیر بوده است.

مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی استان قم خاطرنشان کرد: سال گذشته در بخش توزیع لبنیات مجموعا ۱۹ هزار بسته لبنیاتی بین خانواده‌های هدف توزیع شد که از این بین ۱۲ هزار بسته سهم خانوار تحت پوشش کمیته امداد، ۵ هزار بسته خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و سایر بسته‌ها بین گروه‌های مردمی توزیع شد.

قربانی کرم ابراز کرد: همچنین در بخش حمایت از مشاغل خانوادگی، اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان به متقاضیان واجد شرایط پرداحت شده است. حدود ۸۰۰ نفر درخواست وام مشاغل خانوادگی داشتند که به هریک ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که به صورت مستقل طی ۳ ماه اخیر انجام شده، ۲۴۰ زائر اولی به همراه خانواده‌هایشان با هزینه بنیاد به مشهد مقدس اعزام شدند.

قربانی‌کرم توضیح داد: همچنین ۴۰۰ نفر نیز در اربعین گذشته با هزینه بنیاد به صورت کاملا رایگان به سفر کربلا مشرف شدند.

وی در ادامه گفت: طی یک سال اخیر ۳۰ مسجد و مدرسه در سطح استان توسعه و تجهیز شده‌است.

قربانی کرم خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به استان قم، مصوب شد ۱۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص داده شود، از این اعتبار مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تحت عنوان وام‌های معیشتی تا سقف ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی استان قم ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان نیز به بحث توسعه و تجهیز محلات مانند ساخت مدرسه، مسجد، خانه بهداشت، سالن ورزشی، پروژه‌های عمرانی و… اختصاص یافت.

قربانی‌کرم گفت: ۲۰ میلیارد باقی مانده نیز به طور مساوی بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی تقسیم می‌شود که آن‌ها در ردیف‌های مختلف به توزیع خدمات می‌پردازند.

انتهای پیام/