معاون جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

تولید بالغ بر ۲۰ هزار تن گوشت مرغ صنعتی در استان زنجان

صافی - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به وجود ۲۴۴ واحد مرغداری گوشتی در استان زنجان، ظرفیت این واحدها در هر دوره را ۶ میلیون و ۸۵۶ هزار قطعه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صافی به نقل از جهادکشاورزی استان زنجان، محمدعلی صادقی از تولید ۲۰ هزار و ۵۸۰ تن گوشت مرغ صنعتی طی نیمه نخست امسال در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت بالغ بر ۱۱ میلیون و ۲۹۱ قطعه در واحدهای مرغداری گوشتی استان جوجه ریزی شده است.

وی با اشاره به بهبود قابل ملاحظه‌ شاخص های پرورشی مرغ گوشتی در استان زنجان عنوان کرد: طی سال های اخیر توجه ویژه به بهبود مدیریت واحدهای مرغداری استان از لحاظ افزایش سطح دانش و معلومات مرغداران، بهبود کیفیت ساخت و ساز واحدهای مرغداری، رعایت مسائل قرنطینه ای و بهداشتی، کنترل جوجه ریزی از طرف اتحادیه های استانی، استفاده از جوجه‌های درجه یک با توجه به شرایط آب و هوایی استان و افزایش گرایش به همکاری با زنجیره‌های تولید گوشت مرغ سبب شده شاخص های پرورش مرغ گوشتی در استان بهبود قابل توجهی داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید بالغ بر ۱۳۰ هزار و ۵۴۸ تن انواع فرآورده های دامی طی نیمه نخست سال در استان خبر داد و تصریح کرد: این میزان تولید شیرخام، تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت طیور را شامل می شود.

صادقی با اشاره به تولید ۲۴ هزار و ۷۷۸ تن گوشت طیور طی ۶ ماه نخست سال جاری در استان زنجان افزود: طی این مدت بالغ بر ۷ هزار و ۷۶۱ تن گوشت قرمز در استان تولید شده است.

وی میزان تخم مرغ صنعتی تولیدی در استان را ۶ هزار و ۲۵۰ تن اعلام و خاطرنشان کرد: میزان تولید شیر خام طی نیمه نخست سال جاری در استان به ۹۱ هزار و ۷۵۹ تن رسیده است.