اسلامی:

تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در دستور کار قرار دارد

صافی نیوز / رئیس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای یک کار بزرگ با ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است که کار ساده‌ای نیست و نیروی انسانی و صنایع پیشرفته بسیاری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، محمد اسلامی، با اشاره به نقش شهدا، اظهار داشت: شهدا قبل از شهادت‌شان نقش موثری داشتند ولی خون شهید، حکایت همیشه صادق و راهگشای تاریخ است.

وی افزود: نیروی دانشمند فراوانی در رشته‌های گوناگون در کشور وجود دارند، اگر در گذشته ۵ دانشگاه، رشته انرژی هسته‌ای داشتند ولی اکنون بیش از ۲۰ دانشگاه دانش هسته‌ای را تدریس می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای با بیان اینکه وضعیت ما به لحاظ علم و تکنولوژی بسیار ممتاز است، گفت: این حرف یک شعار نیست و موضوعی که در دستور کار ماست این است که نتایج و دستاوردهای تحقیقاتی خودمان را گسترش بدهیم و صنعتی کنیم همچنین مقیاس و دامنه بهره‌برداری و جغرافیای تاثیر را روز افزون کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های تهیه شده همگی در این راستا قرار دارند و بخش‌هایی که از قبل مغفول مانده بود، اولویت داده شدند و بخش‌هایی هم که ناقص مانده در حال تکمیل است.

اسلامی تصریح کرد: تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای یک کار بزرگ با ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است که کار ساده‌ای نیست و نیروی انسانی و صنایع پیشرفته بسیاری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/