وزیر دفاع خبر داد:

تولید ۷۷۱ محصول دفاعی نظامی در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب

صافی - وزیر دفاع گفت: امروز دارای ۷۷۱ خانواده محصول در حوزه های مختلف رزم زمینی، دریایی، هوایی، پدافند و جنگ الکترونیک و حوزه های دیگر هستیم که در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد.

امیرسرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مصلای تهران امروز میزبان نمایشگاه صنایع دفاعی کشور است، گفت: نمایشگاهی که اثبات مفهوم ما می‌توانیم است.

وی درباره دستاوردهای دفاعی کشور در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی گفت: یکی از بخش‌هایی که واقعا دارای دستاوردهای افتخارآمیز در ۴۰ سال انقلاب است بخش دفاع است.

امیر حاتمی اظهار داشت: قبل از انقلاب صنعت دفاعی کوچکی داشتیم که حدود ۵ درصد از نیازمندی‌های دفاعی کشور با وابستگی کامل تامین می‌شد و آن روزها بیش از ۴۰ هزار مستشار کار می‌کردند و حدود ۳۱ خانواده محصول تولید می‌شد که اغلب محصولات بسیار کم اهمیت بودند.

وزیر دفاع و پشتیبانی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی با توجه به اینکه از روزهای اول انقلاب تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفتیم، در یک کار انقلابی و جهادی و با هدایت الهی حضرت امام و مقام معظم رهبری که به عنوان نماینده امام در شورایعالی دفاع و در نیروهای مسلح نقش ویژه‌ای داشتند جهاد خودکفایی و برنامه خوداتکایی نیروهای مسلح شروع شد.

امیر حاتمی اضافه کرد: امروز دارای ۷۷۱ خانواده محصول در حوزه‌های مختلف رزم زمینی، دریایی، هوایی، پدافند و جنگ الکترونیک و حوزه‌های دیگر هستیم که در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۴ نمایشگاه در سطح تهران داریم؛ دو نمایشگاه در مصلای تهران که نمایشگاه صنایع دفاعی و محصولات دفاعی در کنار نمایشگاه سازندگی نیروهای مسلح در مصلا خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی ادامه داد: در نمایشگاه محصولات دفاعی که در مصلا هست، حدود ۳۵۰ محصول در حوزه‌های مختلف رزم از دستاوردهای مهم صنایع دفاعی کشور قابل مشاهده است که به تمام معنا یک نمایشگاه با مفهوم ما می‌توانیم است.

امیر حاتمی اضافه کرد: از همه مردم عزیز ایران بویژه از جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان دعوت می‌کنم از این نمایشگاه بازدید کنند، نمایشگاهی که واقعا افتخارآفرین است.

انتهای پیام/