توهین وزیر خارجه آمریکا به ملت افغانستان

صافی - همزمان با افزایش تلاش‌ها برای صلح در افغانستان وزیر خارجه آمریکا طالبان و سایر جناح‌های سیاسی در افغانستان را غیر قابل اعتماد عنوان کرده است.

به گزارش صافی نیوز، در حالی که آمریکا و طالبان برای برگزاری دور ششم مذاکرات صلح در قطر آمادگی می‌گیرند مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ملت افغانستان را به عدم صداقت متهم کرده است

پس از اعتراض مقامات افغانستان در روزهای گذشته سناتوران آمریکایی نیز خواستار شفافیت در روند مذاکرات صلح شده و «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور را برای ارائه توضیحات در این باره احضار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در نشست کمیته روابط خارجی سنای این کشور به مردم افغانستان توهین کرده و مردم این کشور را غیر قابل اعتماد عنوان کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا آمریکا می‌تواند به طالبان اعتماد کند تصریح کرد که نه تنها طالبان، بلکه سایر جناح‌ها در افغانستان نیز باید در میدان عمل تعهدات خود را اجرا کنند.

پامپئو با بیان این که ملت افغانستان در بخش راستگویی و فساد خاطره خوشی بجا نگذاشته است، مردم افغانستان و جناح‌های سیاسی در این کشور را به دروغ گویی متهم کرد.

این اظهارات وزیر خارجه آمریکا نشان می‌دهد که بی اعتمادی بین دولت افغانستان و آمریکا افزایش یافته است و دو طرف در روند مذاکرات صلح با طالبان به یکدیگر اعتماد ندارند.

پیش از این نیز ترامپ تجاوز شوروی سابق به افغانستان را موجه دانسته و به مجاهدین و مردم این کشور توهین کرده بود که واکنش دولت و رهبران سیاسی در افغانستان را در پی داشت.

انتهای پیام/