ثبت اطلاعات اسکان همه مردم از ۱۹ فرودین

صافی نیوز / وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای اجرای مالیات از خانه های خالی همه مردم باید از ۱۹ فروردین ماه مشخصات اسکان خود را درسامانه املاک ثبت کنند.

به گزاشر صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درحاشیه بازدید از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت:از ۲۵ اسفند ماه تاکنون ۵ میلیون نفر با وسیله نقلیه عمومی و بیش از ۲۵ میلیون سفر با خودروی شخصی مسافرت کردند.

او ادامه داد:جواب تست کرونا افراد در سامانه وزارت بهداشت ثبت می شود و اگر تست مثبت باشد نمی تواند با هیچ کدام از ناوگان عمومی سفر کنند.

اسلامی اظهار کرد: دستورالعمل ها در ناوگان عمومی رعایت می شود و افراد ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند.

او با بیان اینکه در سال ۹۹ و در ایام نوروز بیش از ۳ هزار تذکر،توبیخ و یا لغومجوز به شرکت های حمل و نقل عمومی داشتیم، ادامه داد: در پایانه های مرزی نیز تست کرونا انجام می شود و افرادی که تست منفی داشتند وارد کشور شدند و برخی کشور ها از جمله انگلستان همچنان ورود مسافر به داخل کشور ممنوع است .

اسلامی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایر با سایر شرکت های هواپیمایی داخلی ایران قابل مقایسه نیست و آنچه در ایران مهم است مربوط به بخش مهندسی تعمیرات آن است، افزود: این شرکت با توجه به توانایی هایی که در بخش فنی و مهندسی دارد، نباید پشت تحریم‌ها باقی بماند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم که توانایی این شرکت را گسترش داده و در جهت تعمیر و نگهداری و تامین امنیت آن، اقداماتی را پیش ببریم.
اسلامی یادآور شد: مردم شاهد تحولات هستند و مسئولان هم شرایط موجود را مشاهده می کنند و همه بر این موضوع توافق دارند که ضریب امنیت هواپیما هما بالا است.

او توضیح داد: شرکت هواپیمایی هما باید حداقل هواپیمای زمین گیر و اکثر پروازها را داشته باشد تا بتوان باعث امیدواری مردم و کشور شود.

او همچنین درباره مالیات برخانه های خالی گفت:یکی از اهداف مهم مالیات برخانه های این بود که پول های که وارد بخش مسکن می شوند برای سرمایه گذاری نباشد.

او بیان کرد: مالیاتی که قانون گذار وضع کرده باعث می شود که نگه داشتن خانه به صرفه نباشد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مالیات برخانه های خالی برای اشخاص حقیقی (مردم) و اشخاص حقوقی شرکت ها و موسسات حقوقی متفاوت است بطوری که برای حقوقی ها مالیات ۲ برابر مردم عادی در نظر گرفته شده است .

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: براساس آمار سال ۹۹،یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امورمالیاتی معرفی شدند .

او ادامه داد:از ۱۹ فروردین ماه همه مردم باید در سامانه املاک مشخصات اسکان خود ازجمله استیجاری یا مالک را ثبت کنند .

انتهای پیام/