ثبت نام اربعین بعد از حج تمتع

صافی نیوز / رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طبق پیش‌بینی اولیه ثبت‌نام اربعین بعد از حج آغاز خواهد شد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که در آستانه اعزام زائران ایرانی به عربستان برگزار شد، با بیان این‌که طبق پیش‌بینی اولیه ثبت نام اربعین بعد ازعملیات حج آغاز خواهد شد، افزود: جلسات کارشناسی در سازمان حج و زیارت و ستاد مرکزی اربعین درباره این مراسم عظیم درحال برگزاری است و دستورالعمل‌های ثبت‌نام درحال نهایی شدن است. همچنین در بخش نرم‌افزار نیز درخواست‌هایی ارائه شده که در تلاش هستیم تا اربعین آماده بهره‌برداری شود.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اعزام و استقرار نخستین گروه‌های نیروهای خدمات‌دهنده به زائران در عربستان، از انتقال ارز مورد نیاز حج پیش‌ رو و تامین هتل‌ها برای اسکان زائران در مدینه و مکه خبر داد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت همچنین اعلام شد که روند صدور روادید الکترونیکی حجاج آغاز شده و تاکنون چندهزار ویزا ادریافت شده است.

غلامرضا رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ نیز گفت: فرآیند درخواست ویزا برای زائران بر اساس اولویت‌های پروازی صورت می‌گیرد و این روند در چند روز آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

او با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بر اساس جدول پروازی برای ارائه خدمات به منظور انتقال زائران آمادگی دارد، افزود: شرکت سعودی ارائه‌دهنده خدمات در مشاعر نیز اقدامات لازم را برای آماده‌سازی چادرهای مشاعر پیش‌بینی کرده و روند خوبی دارد.

این نشست شورا با گزارش دکتر سیدعلی مرعشی ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ درباره اعزام یک گروه از کادر پزشکی به عربستان و انتقال داروهای خریداری‌شده برای حج امسال ادامه یافت. او گفت: با تدابیر پیش‌بینی شده، با ورود نخستین کاروان‌های زائران به مدینه منوره آماده ارائه خدمات پزشکی خواهیم بود.

حمیدرضا محمدی ـ سرپرست معاونت امور عتبات عالیات ـ نیز گزارشی از روند اعزام زائران به عتبات عالیات عراق و سوریه ارائه کرد و گفت: در اردیبهشت‌ماه ۵۶ هزار نفر به زیارت اماکن زیارتی عراق مشرف شدند و در امتداد دوره اردیبهشت نیز حدود ۱۷ هزار نفر برای اعزام در خردادماه ثبت‌نام کرده‌اند.

او با بیان این‌که مسائل عتبات و اربعین باید جداگانه دنبال شود، به پیش‌بینی‌ها و اقدامات صورت‌گرفته برای ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین امسال اشاره کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز از دست‌اندرکاران حوزه عتبات خواست که موضوع ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین را با مدنظر قراردادن آسیب‌شناسی مراسم سال گذشته با جدیت هرچه بیشتر دنبال کنند و توجه داشته باشند که ثبت‌نام و دیگر اقدامات و کارهایی که باید تحت نظارت مجموعه حج و زیارت صورت گیرد به خوبی اجرا شود.

انتهای پیام/