جاماندگان سهام عدالت خرداد امسال ثبت‌نام کنند

صافی نیوز / دبیر کل کانون شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت کشور با بیان اینکه ۱۸ میلیون نفر جامانده دریافت سهام عدالت شناسایی شده اند، گفت: این جاماندگان می توانند خرداد امسال ثبت نام کنند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، محمد خزاعی کوه پر افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون تلفیق هم تایید شده به وزارت اقتصاد ارجاع داده خواهد شد تا در خرداد ماه امسال مجدد از جا ماندگان سهام عدالت ثبت نام انجام شود.

خزاعی کوه پر در مورد مشمولین فوت کرده هم گفت : ۳ میلیون نفر تا پایان خرداد امسال برنامه ریزی شده و نرم افزار آن تهیه شده و جاماندگان سهام عدالت و خانواده های فوت شده می توانند با مراجعه به سامانه که اعلام خواهد شد بعد از تکمیل برگ انحصار وراثت از مراجع قضایی نسب به تبدیل سهام ورثه اقدام کنند.

وی گفت: کل مشمولین سهام عدالت در استان آذربایجان‌شرقی ۳ میلیون نفر می باشد که یک میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده اند و بقیه به ارزش ۲۰۴ میلیارد تومان در دی ماه سال گذشته از طریق بورس امکان خرید و فروش پیدا کردند.

دبیرکل کانون سرمایه‌گذاری سهام عدالت افزود: مشاهده ارزش دارایی و معامله سهام عدالت، از طریق سامانه‌های کارگزاری‌ها ممکن است ونیازی به کد بورسی نیست.

وی با اشاره به اینکه پیش از این شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از محل خالص ارزش دارایی‌ها صورت‌های مالی خود را تهیه می‌کردند و این امر منجر به زیان‌ده نشان دادن شرکت‌های بورسی استانی سهام عدالت می‌شد، گفت: قرار بر این شد صورت‌های مالی حسابرسی شرکت‌های استانی طبق استاندارد حسابرسی براساس ارزش بهای تمام شده شرکت‌ها باشد و این شرکت‌ها از زیان خارج شوند.

انتهای پیام/